» آخرین اخبار » گیلان » پیشگیری از تکرار بحران سراوان رشت در دیگر نقاط گیلان  

پیشگیری از تکرار بحران سراوان رشت در دیگر نقاط گیلان  

خرداد ۴, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان معاون امور عمرانی استانداری گیلان گفت: باید به گونه ای در مدیریت پسماند کار شود که بحران سراوان در دیگر نقاط گیلان ایجاد نشود.

عباس صابر امروز در جلسه مدیریت پسماند گیلان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: پسماند گیلان بحث جدیدی نیست و همه از معضلات آن آگاهی داریم برای بهبود وضعیت باید تصمیماتی اخذ شود.

وی افزود: در بحث مدیریت پسماند استان امسال بیشتر به معضل سراوان  پرداختیم.

صابر ادامه داد: از هفته آینده جلساتی مربوط به پهنه بندی پسماند گیلان در هشت مرکز برگزار می شود و خروجی ها این پهنه بندی ها باید در کارگروه پسماند استان مطرح شود.

معاون امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه ریاست جلسات پهنه بندی مدیریت پسماند با فرماندارانی خواهد بود که پهنه مورد نظر در آن شهرستان قرار دارد، خاطرنشان کرد: باید به گونه ای در مدیریت پسماند کار شود که بحران سراوان در دیگر نقاط گیلان ایجاد نشود.

وی با اشاره به عدم مدیریت پسماند پزشکی در برخی از مطب ها و درمانگاه های استان تصریح کرد: خروجی کار این نباشد که متخلفین به دادگاه معرفی  و یا جریمه شوند بلکه نظارت هایی انجام شود تا منجر به اقدامات موثری در جهت رفع این معضل شود.

صابر ادامه داد: برنامه زمان بندی برای ۲۶ مرکز دفن زباله استان داشتیم که باید این محل دفن ها بسته شوند و در حال حاضر برخی از این دفنگاه های زباله همچنان به صورت غیربهداشتی کار می کنند.

وی تاکید کرد: در پهنه مرکزی استان شهرداری رشت باید برنامه زمان بندی لازم را به دبیرخانه و معاونت عمرانی استانداری گیلان  ارسال کند تا بدانیم اقدامات چه زمانی به نتیجه می رسد.

معاون امور عمرانی استانداری گیلان گفت: باید از ظرفیت آموزش و پرورش و دانشگاه ها بیش از امروز در جهت بهبود اجرای تفکیک زباله از مبدا بهره بگیریم. ضمن اینکه از پایان خردادماه سال جاری کلیه ادارات، فست فودها، میادین میوه، مدارس، دانشگاه و مکان های عمومی موظف هستند سطل های تفکیک از مبدا در محل داشته باشند.

وی راه اندازی زباله سوز را یکی از اولویت های کاری در مدیریت پسماند استان عنوان کرد و افزود: دولت در راه اندازی زباله سوز همت خوبی دارد و در هر جلسه مدیریت پسماند همواره گزارشی از وضعیت زباله سوز ارایه شود تا بدانیم پیشرفت کار در چه مرحله است.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×