» دسته‌بندی نشده » مبلغ مورد نظر وزارت جهاد کشاورزی برای برنج ایرانی ۶۴ هزار و ۹۰۰ تومان است

مبلغ مورد نظر وزارت جهاد کشاورزی برای برنج ایرانی ۶۴ هزار و ۹۰۰ تومان است

اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۱ 0۰


سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره برنامه دولت جهت کنترل قیمت ها در بازار اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در اقتصاد کشور تنظیم و کنترل بازار است؛ از ابتدای دولت سیزدهم کلیه زنجیره تامین که شامل تولید و توزیع است به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده که این مسئله باعث می شود تسلط بیشتری نسبت به بازار داشته باشیم.

وی افزود: این اقدام، کار جدیدی بود که در این دولت صورت گرفت؛ پیش از این بخش تولید در حوزه غذا در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و بحث توزیع در اختیار وزارت صمت بود که این مسئله نوسانات بیشتری را در بازار ایجاد می کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در دولت قبل سازوکار، ساختار و بازرسی در وزارت کشاورزی وجود نداشت، گفت: بحث توزیع برای اولین بار در دولت سیزدهم به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده ولیکن این موضوع یک کار جدیدی است و به زمان نیاز است تا تسلط کامل بر بازار ایجاد شود.

* نمی‌توان قیمت یک فروشگاه را مبنای قیمت قرار داد/ در تولید هیچ مشکلی نداریم

ساداتی نژاد عنوان کرد: عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در مقایسه با سال قبل نشان می دهد که در همین مدت آرامش، فراوانی و پایداری بهتری را نسبت به سال ۹۹ و سال آخر دولت قبلی داشتیم و هر چه پیش برویم این اتفاق شرایط مطلوب تری پیدا می کند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه تولید هیچ مشکلی نداریم، تصریح کرد: تولید به اندازه کفایت در کشور توسط دامداران و کشاورزان انجام می شود و در حوزه توزیع با توجه به بازرسی های انجام شده و همچنین کمک سازمان تعزیرات ان شا الله این فضا کنترل می شود. 

وزیر جهاد کشاورزی درباره برنج ۱۲۰ هزارتومانی هم گفت: اینکه در یک فروشگاه برای یک محصول خاص یک قیمتی وجود داشته باشد، نمی توان آن را مبنا قرار داد.

* مبلغ مورد نظر وزارت جهاد برای برنج ایرانی ۶۴ هزار و ۹۰۰ تومان است

ساداتی نژاد با بیان اینکه مبنای قیمت برنج قیمت متوسطی است که در سطح کشور وجود دارد، توضیح داد: به دلیل اینکه ۳۰ درصد خشکسالی داشتیم طبیتاً یک کمبود عرضه در مورد برنج ایرانی وجود دارد؛ از طرفی افزایش تقاضا و کاهش عرضه موجب افزایش قیمت می شود ولیکن قیمتی که برای برنج ایرانی ذکر می شود صحیح نیست.

وی در پایان گفت: در بازار مبلغ برنج ایرانی که مورد نظر جهاد بود ۶۴ هزار و ۹۰۰ است که بیشتر در فروشگاه های زنجیره ای توزیع می شود اما در سطح شهر خارج از این رقم هم به فروش می رسد.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *