» دسته‌بندی نشده » پیام تسلیت شخصیت‌ها در پی فقدان نادر طالب‌زاده

پیام تسلیت شخصیت‌ها در پی فقدان نادر طالب‌زاده

اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس، در پی درگذشت نادر طالب‌زاده مستندساز و فعال فرهنگی جبهه انقلاب، شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

رئیس‌جمهور: افق‌های تازه‌ای از آگاهی‌بخشی و مبارزه با تهاجم فرهنگی گشود

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت مرحوم طالب‌زاده تصریح کرده است: این همرزم و یار شهید آوینی با فعالیت های آموزشی متعدد، همواره در سنگر مقاومت و استقامت پاسدار بی چشمداشت آرمان های بلند انقلاب اسلامی و ارزش های متعالی فرهنگ و هویت ملی بود و نام خود را در تاریخ فرهنگ و هنر این مرز و بوم ماندگار کرد.
متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت هنرمند انقلابی و فرهیخته، چهره موثر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، مرحوم نادر طالب زاده، دل اصحاب فرهنگ و هنر را جریحه دار ساخت و اهالی هنر متعهد را داغدار کرد.
این جهادگر جبهه جنگ نرم در مستندسازی، مجری گری، کارگردانی و برنامه‌سازی، آثار درخشانی از خود به جا گذاشت و در کسوت یک فعال رسانه‌ای و همچنین مدیر فرهنگی و کارشناس مسائل بین‌المللی، افق های تازه ای از آگاهی بخشی و مبارزه با تهاجم فرهنگی را گشود.
افزون بر اینها، این همرزم و یار شهید آوینی با فعالیت های آموزشی متعدد، همواره در سنگر مقاومت و استقامت پاسدار بی چشمداشت آرمان های بلند انقلاب اسلامی و ارزش های متعالی فرهنگ و هویت ملی بود و نام خود را در تاریخ فرهنگ و هنر این مرز و بوم ماندگار کرد.

اینجانب درگذشت این هنرمند و فعال فرهنگی جبهه انقلاب را به خانواده محترم، جامعه هنری و شاگردان آن فقید تسلیت می گویم و در این ایام پر فیض برای ایشان علو درجات و همجواری با شهید آوینی و دیگر شهدای گرانقدر هنرمند و برای بازماندگان صبر و سلامتی از خداوند سبحان مسئلت دارم.

وزیر کشور: مجاهدت‌های طالب‌زاده در امتداد خط سرخ شهادت و مقاومت بود

احمد وحیدی وزیر کشور در پیامی درگذشت نادر طالب زاده، هنرمند متعهد انقلابی و مبارز جبهه فرهنگی را تسلیت و تعزیت گفت. متن پیام وحیدی به شرح زیر  است:

بسم الله الرحمن الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه، فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا.

درگذشت هنرمند انقلابی و مبارز جبهه فرهنگی نادر طالب زاده که بخشی از حیات خویش را برای افشاگری جنایات رژیم صهیونیستی و دفاع از جبهه مقاومت وقف کرد، موجب تاثر و تالم شد.

فعالیت ها و اقدامات دینی، جهادی و انقلابی مرحوم طالب زاده در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از روایت پیشرفت های ایران اسلامی و شناساندن روایت های دروغین و استانداردهای دوگانه غرب تا روایت مظلومیت مسلمانان به ویژه مردم مظلوم اما مقتدر فلسطین، بوسنی، سوریه و یمن، الگوی هنرمند متعهد را برجسته می ساخت و یاد و خاطر سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی را زنده نگه می داشت.

مجاهدت های فرهنگی و هنری مرحوم طالب زاده در امتداد همان خط سرخ شهادت و مقاومت بود و امید است نسل جوان انقلاب اسلامی با تاسی از آموزه های این هنرمند فقید و شهدای گرانقدر این جبهه، پرچم انقلاب اسلامی را در جهانی که بشریت بیش از هر زمان دیگری به زیستن در پناه اسلام ناب محمدی(ص) نیاز دارد؛ سرافراز نگاه دارند و مروج این مسیر معنوی در سراسر گیتی باشند.

اینجانب درگذشت این مجاهد فرهنگی و انقلابی را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، شاگردان و خانواده گرامی اش تسلیت عرض می کنم و از قادر منان در این ایام سراسر فیض و نور، برای آن فقید عزیز رحمت و هم نشینی با شهیدان والا مقام مسالت دارم.

رئیس مجلس: طالب‌زاده صدای مظلومان عالم بود

متن پیام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به‌مناسبت درگذشت نادر طالب‌زاده به شرح ذیل ا است:

درگذشت هنرمند خستگی‌ناپذیر، متعهد و انقلابی، مستندساز سال‌های پرافتخار دفاع مقدس استاد حاج نادر طالب زاده موجب تاسف و تاثر فراوان شد.

آن مجاهد نستوه عرصه هنر که از همراهان و همکاران سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی بود، سراسر عمر خود را وقف خدمت مخلصانه و بی‌منت به انقلاب اسلامی کرد و حقیقتا از چهره‌های درخشان عرصۀ جهاد تبیین و الگویی جاودان برای تمامی هنرمندان جبهۀ مقاومت و مبارزه با رژیم جنایتکار صهیونیستی به شمار می‌آمد؛ آن مرحوم در مسئولیت‌های گوناگون از جمله دبیری کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیری جشنواره فیلم عمار، تهیه و تولید مستند و تولیدات هنری متعدد روشنگر و انقلابی و تدریس و پژوهش فرهنگی و رسانه‌ای باقیات صالحات ارزشمندی از خود بر جای گذاشت. مرحوم طالب‌زاده با هنر خود، صدای مظلومان عالم بود و دغدغۀ یاری‌رسانی به مظلومان و مستضعفان عالم لحظه‌ای از خاطر شریف او دور نماند.

اینجانب این ضایعه را محضر ملت شریف ایران، مجاهدان جبهۀ هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی، دوست‌داران، شاگردان و خانوادۀ آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح: مجاهدت‌های طالب‌زاده در افشای هویت و عملکرد نظام سلطه راهگشا خواهد بود

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی درگذشت نادر طالب‌زاده هنرمند انقلابی و چهره جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.

متن پیام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت جانسوز هنرمند متعهد، فرهیخته و انقلابی مرحوم “حاج نادر طالب زاده” از برجستگان عرصه هنر و رسانه انقلاب اسلامی موجب تاثر و تالم گردید.

مجاهدت‌های خستگی ناپذیر او در سنگر ترویج گفتمان مقاومت و انقلاب اسلامی و افشای هویت و عملکرد نظام سلطه و صهیونیسم با اقدامات و تولیدات رسانه‌ای هوشمندانه و فاخر در قامت مستندساز، تهیه کننده و کارشناس مجری رسانه ملی نقش بسزایی در آگاهی بخشی به افکار عمومی و مخاطبان جامعه هدف ایفا کرده است که برای فعالان جبهه انقلاب اسلامی راهگشا خواهد بود.

این ضایعه جبران ناشدنی را به ملت عظیم الشان ایران به ویژه به خانواده معظم ایشان و مجاهدان مخلص و فداکار جبهه فرهنگ، هنر و رسانه انقلاب اسلامی تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید ، رحمت و رضوان الهی و همنشینی با حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و برای عموم مصیبت دیدگان، علاقه مندان و همکاران وی صبر و اجر توام با پاداش صابرین طلب می‌کنم.

سرلشکر جعفری: طالب‌زاده سال‌ها عمر  بابرکت خود را صرف تربیت و آموزش  هنرجویان  داخل و خارج از کشور کرد

پیام تسلیت سردار سرلشکر محمدعلی جعفری مسئول قرارگاه فرهنگی-اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) به شرح ذیل است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر درگذشت حاج نادر طالب زاده ، استاد فرهیخته عرصه فرهنگ و رسانه موجب تأسف و تأثر  اینجانب گردید.

او که با نفس قدسی حضرت امام (ره)  نسبت به انقلاب اسلامی ایران  دغدغه‌مند شد، سال‌ها عمر  بابرکت خود را صرف تربیت و آموزش  هنرجویان  داخل و خارج از کشور نمود.

توفیق چندین ماه حضور مستمر در جبهه های حق علیه باطل و دو بار مصدومیت شیمیایی مدال افتخاری است که در دفاع مقدس نصیب او گردید  و این مجاهدت‌ها  در عرصه جنگ نرم نیز تا آخرین روزهای حیات ادامه داشت.

درگذشت این  مجاهد خستگی ناپذیر را خدمت خانواده محترم، شاگردان  و اصحاب فرهنگ و رسانه تسلیت عرض  نموده و  رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسئلت  می‌نمایم.

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین: طالب‌زاده منبری مناسب برای جهانی‌شدن ظرفیت‌های بایکوت‌شده ضدصهیونیستی در سطح جهان بوجود آورد

متن کامل بیانیه دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی به دنبال درگذشت نادر طالب‌زاده به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا (احزاب ۲۳)

استاد بزرگ رسانه، تحلیگر و مستندساز برجسته مسایل سیاسی، فرهنگی، بین‌المللی، هنرمند و فرهنگ‌ساز قدرتمند، رزمنده بسیجی میادین مختلف دفاع  از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه، جناب آقای دکتر نادر طالب زاده آسمانی شد.

درگذشت این مبارز صادق و منتظر واقعی و زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) قلوب آحاد دوستداران انقلاب اسلامی و حامیان جمهوری اسلامی ایران، در ایران و سراسر جهان را متالم و متاثر ساخت.

مرحوم نادر طالب‌زاده در کنار صدها خدمت ارزشمند و کم‌نظیر فرهنگی که به ملت قهرمان و بزرگ ایران اسلامی ارائه نمود، در صحنه بین‌المللی برای توسعه ارتقا و فراتر نمودن جبهه ضدصهیونیستی از جغرافیای غرب آسیا و کشورهای اسلامی و عربی به سراسر نقاط جهان به ویژه آمریکا و اروپا گام‌هایی بس موثر و تعیین‌کننده برداشت که آثار آن را طی سالهای اخیر شاهد بودیم.

مرحوم استاد نادر طالب‌زاده با دوستان و همفکران خویش طی سالهای اخیر اقدام به شناسایی ظرفیت‌های مهم و تاثیرگذار ضدصهیونیستی و حامی آرمان فلسطین در جای جای اروپا و آمریکا و سراسر جهان نمود و پس از برقراری ارتباط با آن شخصیت‌ها، سازمان‌ها و موسسه‌های مردم‌نهاد و… در قالب مصاحبه نشست، وبینار و گفتگو منبری مناسب را برای ظهور آن ظرفیت‌ها و جهانی شدن کلام و نظر بایکوت شده آنها در سطح جهان بوجود آورد و سپس در نشست‌های حضوری، آن ظرفیت‌ها را به هم ارتباط داد و زمینه شبکه شدن ظرفیت افزایی و حضور در اقدامات میدانی فرهنگی را برای آنها فراهم ساخت.

دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی فلسطین ضمن نثار درود و سلام بر آن روح بلند و ملکوتی، این ضایعه عظیم را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی و آحاد ملت ایران به ویژه هنر دوستان و اصحاب رسانه و تمامی شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی ضدصهیونیست، در سراسر جهان تسلیت عرض می‌نماید.

انتهای پیام/




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×