» دسته‌بندی نشده » نسبت به نوع اعلام رنگ کرونایی کوهسرخ معترضیم

نسبت به نوع اعلام رنگ کرونایی کوهسرخ معترضیم

اردیبهشت ۳, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/خراسان رضوی شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ گفت: علی‌رغم اینکه تعداد مراجعان حضوری به مراکز منتخب و بستری‌ها کاهش بسیاری داشته اما نمی‌دانم بر چه اساسی کوهسرخ قرمز اعلام شده و در این خصوص اعتراض خود را هم به استان اعلام نموده‌ایم.

عمید شمسایی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بر اساس آخرین آمار برای کووید ۱۹ در روز فقط پنج مراجعه‌کننده داشته‌ایم، در صورتی که این آمار در بدترین حالت ۳۶ تا ۴۰ نفر بوده و از سویی در هفته پایانی فروردین‌ ماه از ۲۷ مورد مراجعه‌کننده‌ای که تست PCR گرفته شده، فقط یک مورد مثبت بوده است.

وی عنوان کرد: به رغم اینکه آمارهای مراجعان و مبتلایان بسیار کاهش یافته اما نمی‌دانم بر چه اساسی رنگ کوهسرخ قرمز اعلام شده است. در حال حاضر تست‌های مثبت PCR به کمتر از چهار درصد رسیده و این وضعیت به گونه‌ای نیست که بخواهد وضعت کوهسرخ قرمز اعلام شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ تصریح کرد: نیروهای شبکه بهداشت کوهسرخ با تمام توان فعالیت می‌کنند. از سویی تست رهگیری نیز افزایش یافته، به طوری که به ازای هر یک نفر هفت نفر را رهگیری می‌کنند؛ به طور کلی در این خصوص از آمار خوبی برخوردار هستیم.

وی فرمولی که بر اساس آن رنگ‌بندی شهرها اعلام می‌شود را تا حدودی سخت‌گیرانه دانست و خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات، اماکن و صنوف به ۷۰ تا ۷۵ درصد رسیده ولی استفاده از ماسک بین شهروندان کاهش یافته است.

شمسایی در ادامه با بیان اینکه نظارت‌ها از اماکن و صنوف مختلف نسبت به قبل افزایش یافته و مکان‌های بیشتری در روز مورد بازدید قرار می‌گیرد، گفت: از هر مغازه‌ای که در روز بازدید می‌شود، از طریق یک سامانه مشکلات بهداشتی که داشته‌اند، با پیامک برای‌شان ارسال شده که اگر در موعد مقرر نسبت به رفع آن‌ها اقدام نشود، اخطاریه صادر و در نهایت به دادگاه معرفی می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ با بیان اینکه در روز ۱۵ تا ۲۰ بازدید انجام می‌شود، تصریح کرد: در روز ۲۰ درصد بازدیدها منجر به صدور اخطاریه و از هر ۵۰ بازدید یک نفر نیز به دادگاه معرفی می‌شود.

وی از کمبود نیرو در شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ خبر داد و گفت: به رغم کمبود نیرو اما نیروهای موجود با تمام توان فعالیت دارند اما امیدواریم هر چه زودتر نیروهای جدید جذب شوند.

شمسایی در ادامه به وضعیت واکسیناسیون در شهرستان کوهسرخ اشاره کرد و گفت: از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون تاکنون ۵۲ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن تزریق شده که ۸۶ درصد دوز اول، ۷۸ درصد دوز دوم و ۵۴ درصد دوز سوم بوده است.

وی گفت: اکنون کوهسرخ در تزریق دوز سوم واکسن در سطح شهرهای دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد مقام سوم و در واکسیناسیون مادران باردار نیز مقام سوم را در سطح استان دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ با ابراز تأسف از اینکه تاکنون ۱۴ درصد جامعه هدف شهرستان هیچ دوزی از انواع واکسن‌ها تزریق نکرده‌اند، افزود: ۹۶ درصد مادران باردار دوز اول، ۹۳ درصد دوز دوم و ۵۵ درصد دوز سوم را تزریق نموده‌اند.

وی عنوان کرد: در گروه سنی جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال ۹۰ درصد نوبت اول، ۹۲.۴۷ درصد دوز دوم و ۷۸ درصد دوز سوم و در گروه سنی پنج تا ۱۷ سال ۶۶ درصد دوز اول، ۴۸ درصد دوز دوم و ۳۵ درصد دوز سوم را تزریق کرده‌اند.

شمسایی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار از ۲۵ تا ۳۰ فروردین‌ ماه هیچ فردی در بیمارستان بستری نشده، عادی‌انگاری را خطری جدی در مقابله با کرونا دانست و بیان کرد: از شهروندان تقاضا داریم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی نسبت به زدن ماسک و عدم حضور در تجمعات غیرضروری و همچنین نصب تهویه مناسب در اماکن عمومی اقدام کنند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×