» دسته‌بندی نشده » سوریه: آمریکا و اسراییل برای نابودی مساله فلسطین توطئه می‌کنند

سوریه: آمریکا و اسراییل برای نابودی مساله فلسطین توطئه می‌کنند

اردیبهشت ۲, ۱۴۰۱ 1۰


وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که کشورش همواره به حمایت از ملت فلسطین از جمله پناهجویان این کشور پایبند است تا مشکلات آنها به ویژه با توجه به فشارهای گسترده‌ای که از سوی اشغالگران اسرائیلی و حامیان غربی آنها اعمال می‌شوند، کاهش یابند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در دیدار با فیلیپ لازارینی، کمیسیر عالی آژانس امدادرسانی و کاریابی پناهجویان فلسطینی (آنروا) اظهار کرد: سوریه با نگرانی بسیاری تحولات این روزهای شهر قدس اشغالی از جمله جنایاتی که سربازان اسرائیلی از ابتدای ماه مبارک رمضان در این شهر مرتکب می‌شوند شامل حملات وحشیانه آنها به نمازگزاران و زخمی کردن صدها تن از فلسطینی‌ها در این مکان مقدس را دنبال می‌کند.

او گفت: واقعیت این است که ایالات متحده آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی برای نابود ساختن مسأله فلسطین و حقوق غیرقابل انکار فلسطینیان، توطئه می‌کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی سوریه تأکید کرد که رژیم صهیونیستی دست به جنایات سازمان یافته علیه نمازگزاران فلسطینی می‌زند. او گفت: این جنایات از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون بیش از پیش تشدید شده‌اند.

فیصل المقداد عنوان کرد: جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به ویژه در مسجدالاقصی تحت حمایت‌های آشکار و غیرقابل انکار ایالات متحده آمریکا صورت می‌پذیرد. جامعه بین الملل نیز در این زمینه سکوت پیشه کرده است.

وزیر خارجه سوریه در ادامه این دیدار تاکید کرد که کشورش تمام امکانات و حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورد تا آژانس آنروا بتواند به مسؤولیت‌های خود عمل کرده، تدوام یک زندگی شرافتمندانه برای فلسطینی‌های مقیم سوریه را تضمین کرده و همکاری‌های موجود میان سوریه و آنروا که بر اصل اعتماد و باور به اهمیت دفاع از حقوق فلسطینی‌ها متکی هستند، تقویت شوند.

او افزود: البته همکاری‌ها میان نهادهای مربوطه در سوریه و آژانس آنروا نتیجه‌بخش بوده و دستاوردهایی در زمینه بازگشایی مدارس و ساماندهی به مراکز درمانی داشته‌اند.

لازارینی نیز در این دیدار به اقدامات آژانس آنروا و دبیرخانه سازمان ملل برای مقابله با بحران مالی این آژانس با اتکا به منابع مالی تعیین شده و تشویق برخی کشورهای حامی به افزایش حمایت‌ها از این آژانس جهت تداوم در انجام وظایفش در قبال پناهجویان فلسطینی پرداخته و از امکاناتی که سوریه در این  مسیر در اختیار آنروا قرار داد تا به وظایفش از جمله حمایت از پناهجویان فلسطینی، بازگشایی مدارس و مراکز خدماتی و درمانی آن در سوریه عمل کند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×