» دسته‌بندی نشده » وزیر خارجه ترکیه با همتایان ایرانی و سوری خود دیدار می‌کند

وزیر خارجه ترکیه با همتایان ایرانی و سوری خود دیدار می‌کند

اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وستینک کاوکازا، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه قرار است با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کند.

بر اساس اعلام این رسانه، این دیدار فردا چهارشنبه در مسکو و در حاشیه نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، روسیه، سوریه وترکیه برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزیر وزیر امور خارجه ترکیه در حاشیه نشست مذکور با «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه هم دیدار و رایزنی خواهد داشت.

اجلاس چهارجانبه وزرای خارجه ایران، روسیه، سوریه وترکیه به ایجاد ثبات در سوریه، بازگرداندن پناهجویان به این کشور و شکست نهادهای تروریستی اختصاص دارد.

مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه ۱۶ اردیبهشت ماه سال جاری طی سخنانی در یک برنامه زنده با شبکه تلویزیونی «۲۴ TV» اعلام کرد که تاریخ ۱۰ ماه می (فردا چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه) برای برگزاری نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه در شهر مسکو تعیین شده است.

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به تحولات سوریه نیز بدون اشاره به واقعیات میدانی ادعا کرد: اکثر کشورها نمی‌خواهند چک سفیدی برای بازگشت دمشق به اتحادیه عرب بدهند؛ گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است! آنها می‌خواهند سوریه در روند سیاسی قدمی بردارد. این راه برای اتحاد سوریه است!

وی پیشتر در مصاحبه با کانال دولتی «TRT Haber» گفته بود که وزرای خارجه ایران، سوریه، ترکیه و روسیه احتمالاً در ماه می میلادی در مسکو دیدار و گفتگو می‌کنند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×