» دسته‌بندی نشده » سازمان همکاری اسلامی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کرد

سازمان همکاری اسلامی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کرد

فروردین ۳۱, ۱۴۰۱ 0۰


سازمان همکاری اسلامی، اقدام تحریک‌آمیز یک حزب افراطی در سوئد مبنی بر آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در جریان تظاهرات ضد مسلمانان را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان کرد، تجمعاتی که حزب راست افراطی دانمارکی آن را برگزار کرده بود، باعث افزایش احساس نگرانی در جهان اسلام نسبت به اسلام هراسیِ بیشتر شد که طرفداران راستگرای افراطی آن را راه اندازی کرده‌اند.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در ادامه افزود، چنین رخدادی، دلیل و گواه آشکار برای تفکر نژادپرستانه و خصمانه عاملان آن است.

ابراهیم طه همچنین تصریح کرد، این اقدام بیانگر این است که اقدامات آنها با تمامی معیارها و ارزش‌های مورد قبول در جوامع متمدن تناقض دارد.

وی در پایان تاکید کرد: من بر این باور هستم چنین اقدامات تحریک‌آمیزی منعکس کننده دیدگاه اغلب شهروندان سوئدی و اروپایی نیست.

طی روزهای گذشته شورش‌ها و ناآرامی‌های گسترده‌ای در شهرهای مختلف سوئد از سوی گروه‌های راست افراطی آغاز شده است. ماجرا از آنجا آغاز شد که «راسموس پالودان»، رهبر حزب راست‌گرای افراطی دانمارک در یکی از محله‌های شهرهای جنوبی سوئد که اکثریت جمعیت آن‌ را مسلمانان تشکیل می‌دهند، قرآن را به آتش کشید. این اقدام با اعتراض گسترده مسلمانان رو به رو شده است.

پالودان که یک وکیل دانمارکی است و تابعیت سوئد را نیز دارد در سال ۲۰۱۷ حزب “استریم کورس” را راه‌اندازی کرد. وب‌سایت این حزب بر موضوع “مبارزه با مهاجرت و اسلام ستیزی” تاکید ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×