» دسته‌بندی نشده » آمریکا امیدوار است کره شمالی‌ها به “عدالت” دسترسی پیدا کنند

آمریکا امیدوار است کره شمالی‌ها به “عدالت” دسترسی پیدا کنند

فروردین ۲۴, ۱۴۰۱ 0۰


یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی با بیان اینکه این کشور امیدوار است روزی عدالت برای تمامی شهروندان کره شمالی برقرار شود، گفت: واشنگتن به آگاهی رسانی بین‌المللی درباره افزایش نقض‌های حقوق بشری در این کشور آسیایی ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، لیزا پترسون، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور دموکراسی، حقوق بشر و کار همچنین اعلام کرد، آمریکا به وضع تحریم‌ها علیه افرادی که مسئول نقض‌های حقوق بشری در کره شمالی هستند، مبادرت می‌ورزد.

وی در یک نشست خبری همچنین گفت: ما متوجه شدیم که کره شمالی در میان بدترین کشورهای مستبد در جهان است و این مشخص می‌کند که ما همچنان به شدت نگران گزارش‌ها درباره نقض‌های گسترده و سیستماتیک حقوق بشری در این کشور هستیم. با این حال، امیدواریم که یک روز عدالت برای مردمان کره شمالی برقرار شود.

لیزا پترسون همچنین افزود: آمریکا به مطرح کردن و آگاهی دادن جهانی به مساله وضعیت نقض گسترده حقوق بشر در کره شمالی ادامه می‌دهد. ما همچنین به دنبال وضع تحریم‌هایی علیه مسئولان ارتکاب نقض‌های حقوق بشری و ارتقای سطح رعایت به این مساله در کره شمالی هستیم.

وی ادامه داد: این اقدامات از سوی آمریکا به معنای قضاوت دیگران، دستیابی به نتیجه گیری‌های حقوقی، رتبه بندی کشورها یا مقایسه کردن نیست.

این اظهارات در حالی مطرح شده که وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره کره شمالی مربوط به حقوق بشر در این کشور اعلام کرد که پیونگ یانگ همچنان به نقض‌های گسترده حقوق بشری و اعمال محدودیت‌های شدید علیه شهروندانش در ۲۰۲۱ ادامه داده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که “این گزارش تصویری واضح از این مساله است که حقوق بشر و دموکراسی در معرض تهدید قرار دارد. در کره شمالی، روسیه، چین، نیکاراگوئه و سوریه مخالفان سیاسی، مدافعان حقوق بشر، فعالان یا خبرنگاران را زندانی و شکنجه می‌کنند و یا حتی می‌کشند.”

گزارش ۲۰۲۱ در مورد کره شمالی بسیار شبیه گزارش سال ۲۰۲۰ است، اگرچه این وزارتخانه اعلام کرده اقدامات پیشگیرانه کره شمالی برای کووید-۱۹ که شامل بسته شدن مرزها می‌شود دسترسی به این کشور را محدودتر می‌کند با این حال، وزارت خارجه ‌آمریکا گفت: مصونیت از مجازات نقض حقوق بشر و فساد همچنان یک مشکل گسترده است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×