» دسته‌بندی نشده » سرکوب دانشجویان معترض در اندونزی با گاز اشک‌آور و آب پرفشار

سرکوب دانشجویان معترض در اندونزی با گاز اشک‌آور و آب پرفشار

فروردین ۲۳, ۱۴۰۱ 0۰


پلیس اندونزی با شلیک گاز اشک‌آور و استفاده از آب پرفشار برای متفرق کردن صدها دانشجوی معترض به قیمت بالای روغن و گمانه‌زنی‌ها از تمدید جنجالی ریاست جمهوری جوکو ویدودو تلاش کرد.

به گزارش ایسنا، یک شاهد عینی به خبرگزاری رویترز گفت که به دنبال آن جمعیت معترضان از اطراف پارلمان در جاکارتا، پایتخت اندونزی فرار می‌کردند و در همین حال شبکه کمپاس تی‌وی گزارش داد که برخی به سمت این ساختمان سنگ پرتاب می‌کردند.

این تجمع، تنها یک مورد از چندین تجمع اعتراضی روز دوشنبه بود که در سراسر اندونزی برگزار شد. در جاکارتا، صدها دانشجو با پوشیدن جلیقه‌های شبرنگ به سمت ساختمان پارلمان حرکت کردند تا به افزایش بهای کالاها و اینکه جوکو ویدودو می‌خواهد فراتر از دو دور ریاست جمهوری در قدرت بماند، به خیابان‌ها آمدند.  

فدیل عمران، رئیس پلیس جاکارتا در کنفرانس خبری خود گفت که یک استاد دانشگاه که در اعتراضات مشارکت داشت، از سمت یک گروه “غیر دانشجو” هدف حمله قرار گرفت و کتک خورد و شش افسر پلیسی هم که تلاش داشتند به او کمک کنند، زخمی شدند. او به دلیل این گروه برای حمله به این استاد دانشگاه اشاره‌ای نکرد.

با این حال رئیس‌جمهوری اندونزی روز یکشنبه تلاش کرد تا به گمانه‌زنی درباره طرح مد نظر متحدانش برای نگه داشتن بیشتر او در قدرت پایان دهد. ایده تمدید حضور او در قدرت از طریق تغییر قانون اساسی یا به تاخیر انداختن انتخابات سال ۲۰۲۴، مدتی است که به گوش می‌رسد و برخی از چهره‌های سیاسی بانفوذ علنا از آن حمایت کرده‌اند.

همچنین ایده ریاست جمهوری بیشتر از دو دوره پنج ساله نگرانی‌هایی را درباره تهدید آن علیه اصلاحات دموکراتیکی که به سختی در اندونزی به دست آمده، ایجاد کرده است.  

جوکو ویدودو برای دومین بار طی یک هفته از وزرا و روسای امنیتی خواست به بحث مذکور پایان دهند تا جلوی شایعات گرفته شود. او همچنین تاکید کرد که انتخابات باید طبق برنامه در فوریه ۲۰۲۴ انجام شود. او که به “جوکووی” معروف است، از زمانی که اولین مرتبه در سال ۲۰۱۴ انتخاب شد، محبوبیت بالایی داشته اما نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهند که بیش از ۷۰ درصد از مردم اندونزی با تمدید دوره ریاست جمهوری مخالفند.

انتهای پیام  



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×