» آخرین اخبار » گیلان » افزایش تعداد قطار و مسافر در راه‌آهن شمال ۲/ یک رام قطار به گیلان افزوده شد

افزایش تعداد قطار و مسافر در راه‌آهن شمال ۲/ یک رام قطار به گیلان افزوده شد

فروردین ۱۷, ۱۴۰۱ 0۰


غلامحسین ولدی مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از رشد در تعداد قطارهای راه‌آهن شمال ۲ طی طرح نوروزی امسال خبر داد و اظهار کرد: راه‌آهن شمال ۲ رشد ۲۳ درصدی در تعداد قطارهای مسافری ورودی و خروجی را در نوروز امسال در مقایسه با سال گذشته به خود دیده است.

وی همچنین از رشد در تعداد مسافران در راه‌آهن شمال ۲ خبر داد و افزود: راه‌آهن این منطقه در نوروز امسال در مقایسه با نوروز سال گذشته رشد ۷۰ درصدی در تعداد مسافران ورودی و همچنین رشد ۷۸ درصدی در تعداد مسافران خروجی داشته است.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ از افزایش یک رام قطار در گیلان خبر داد و گفت: با عنایت به اینکه شاهد استقبال کم‌نظیر مردم شریف گیلان از قطار بودیم با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، خوشبختانه یک رام قطار چهار ستاره دیگر به‌صورت یک روز در میان به ناوگان ریلی استان در نوروز ١۴٠١ افزوده‌شده است.

ولدی با بیان اینکه آمار جابجایی مسافر در سال ١۴٠٠ از رشد قابل‌ملاحظه‌ای برخوردار بوده، افزود: در سال گذشته از مبدأ ایستگاه راه‌آهن رشت به‌طور متوسط، روزانه دو رام قطار مسافری اعزام‌شده و در ایستگاه راه‌آهن قزوین نیز قریب به ٣٠ رام قطار مسافری به‌صورت روزانه تردد کرده است.

وی با اشاره به میزان ورود و خروج مسافر در راه‌آهن شمال دو طی دو سال اخیر، خاطرنشان کرد: در سال گذشته آمار ورودی مسافر۴۴۱ هزار و ۴۶۵ نفر و آمار خروجی مسافر ۴۳۲ هزار و ۵۷۹ نفر بوده و این در حالی است که این ارقام در سال ١٣٩٩ به ترتیب۱۴۴ هزار و ۸۱۹ نفر و ۱۴۲ هزار و ۱۴۶ نفر بوده است.

انتهای پیام/۳۳۸۹




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *