» دسته‌بندی نشده » تاکید کره جنوبی به پیونگ یانگ برای توقف تنش‌های فزاینده

تاکید کره جنوبی به پیونگ یانگ برای توقف تنش‌های فزاینده

فروردین ۱۵, ۱۴۰۱ 0۰


دولت کره جنوبی امروز (دوشنبه) از پیونگ یانگ خواست تا از افزایش تنش‌ها در منطقه اجتناب کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این اظهارنظر از سوی دولت سئول در واکنش به اظهارنظر اخیر کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون رهبری کره شمالی خطاب به سئول مطرح شده است.

سخنگوی وزارت اتحاد مجدد دو کره در یک نشست خبری گفت: این وزارتخانه به صورت شفاف به این مساله اشاره کرده که کره شمالی نباید به تنش‌ها در شبه جزیره کره بیفزاید.

وی ادامه داد: این وزارتخانه که مسئول رسیدگی به امور دو کره است قویا به کره شمالی تاکید دارد تا به مسیر گفت‌وگو و همکاری برگردد بجای آنکه به تنش و تقابل دامن بزند.

اخیرا خواهر کیم جونگ اون با انتقاد از صحبت‌های وزیر دفاع کره‌جنوبی مبنی بر قابلیت‌های “حمله پیش‌دستانه” هشدار داد که ممکن است سئول بابت چنین سخنان “بی‌معنایی” با “تهدید جدی” مواجه شود.

جمعه گذشته وزیر دفاع کره جنوبی به صورت شفاف گفته بود که سربازان این کشور قابلیت انجام حمله‌ای دقیق و سریع به مبدا شلیک موشک از سوی کره شمالی و همچنین امکانات فرماندهی و پشتیبانی را در صورت مشاهده علائم واضح پرتاب به سمت کره جنوبی دارند.

وزارت دفاع کره جنوبی با اظهارنظر درباره گفته‌های خواهر کیم جونگ اون اعلام کرد که ارتش کره جنوبی با تمام قوا به توسعه ظرفیت‌های خود به منظور دفاع از امنیت ملی در مقابل تمامی تهدیدهای کره شمالی می‌پردازد.

همچنین مقام‌های کره جنوبی اعلام کردند با وجود پیام شدید خواهر رهبری کره شمالی علیه دولت سئول، دو کره طبق معمول در ساعت ۹ صبح امروز تماس روزانه خود را از طریق دفتر نمایندگی بین دو کره برقرار کردند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×