» دسته‌بندی نشده » وزارت امور خارجه: از هیچ تلاشی برای تحقق منافع و مصالح ملت ایران فروگذار نمی‌کنیم

وزارت امور خارجه: از هیچ تلاشی برای تحقق منافع و مصالح ملت ایران فروگذار نمی‌کنیم

فروردین ۱۳, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) ۱۲ فروردین ماه به مناسبت ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: ۱۲ فروردین به عنوان بخشی ماندگار از تاریخ ایران و تجلی جمهوریت و مردم سالاری دینی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تبلور اراده مردم شریف و سرافراز ایران، به حق به عنوان یکی از مصادیق عینی یوم‌الله و عید ملت بزرگ‌ ایران نامیده شده است. روزی مبارک که نقطه عطف تاریخ انقلاب مردم بزرگ ایران شد و طلیعه استقرار و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی برآمده از سال‌ها رشادت و جانفشانی مردم غیور ایران در دفاع از دستاوردهای سترگ خود شد. روزی مانا که با حضور حماسی مردم سرافراز و تاریخ ساز ایران در همه‌پرسی سراسری و رای قاطع بیش از ۹۸ درصدی به جمهوری اسلامی در تاریخ ثبت شد.

این بیانیه می‌افزاید: ارمغان سترگ این عید بزرگ و حرکت عظیم ملی، تحقق شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و آغاز مسیر مبارک مردم سالاری دینی در دنیای تقسیم شده بین ایدئولوژی‌های شرق کمونیست و غرب کاپیتالیست آن روز بود.  دستاورد یگانه‌ای که معیار و سنجه حرکت کارگزاران و خدمتگزاران ایران اسلامی در تمامی این سال‌ها در عرصه سیاست داخلی و روابط خارجی بوده است.

وزارت امور خارجه در این بیانیه ضمن تبریک سالروز یوم الله ۱۲ فروردین به پیشگاه رهبر فرزانه و ملت شریف ایران و با گرامیداشت یاد و خاطره امام‌ خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، بار دیگر پایبندی کامل خود به آرمان‌های والای نظام، امام راحل و رهبری فرزانه انقلاب را اعلام کرده و تاکید کرده است که از هیچ تلاشی برای تحقق منافع و مصالح ملت بزرگ ایران در سنگر سیاست خارجی و توسعه روابط متوازن و‌ متنوع با کشورهای مختلف به خصوص همسایگان فروگذار نکرده و بیش از پیش در خدمت توسعه، آبادانی وپیشرفت ایران اسلامی و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثابت قدم‌ خواهد ماند.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز پیش از این در پیامی در آستانه سال ۱۴۰۱ گفت: دولت مردمی و تحولخواه جمهوری اسلامی خود را موظف می‌داند که ایرانیان سرافراز در هر نقطه جهان که باشند مورد حمایت قوی قرار گیرند و خود را موظف می‌دانیم که همه گونه شرایط را برای ارتباط ساده و امن ایرانیان با سرزمین مادری فراهم کنیم. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *