» آخرین اخبار » گیلان » گیلان مقصد اصلی مسافران نوروزی به گیلان/۶ میلیون مسافر وارد استان گیلان شدند

گیلان مقصد اصلی مسافران نوروزی به گیلان/۶ میلیون مسافر وارد استان گیلان شدند

فروردین ۱۱, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حضور مسافران نوروزی در گیلان بی‌سابقه بوده است، اظهار کرد: در ایام نوروز و با توجه به کاهش روند شیوع کرونا در گیلان افراد بسیاری به گیلان سفر کرده و این روند کماکان ادامه‌دار است.

وی با اشاره به حضور بیش از ۶ میلیون مسافر به استان گیلان گفت: بر اساس آمار تاکنون ۶ میلیون و ۳۴۴ هزار مسافر از طریق حمل و نقل هوایی و زمینی وارد گیلان شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان از رشد ۴۰ درصدی مسافر به گیلان خبر داد و افزود:در این مدت بیش از دو میلیون و ۶۹۷ هزار نفر شب اقامت در مراکز اقامتی استان گیلان ثبت شده است که در این حوزه شاهد رشد ۱۷۶ درصدی در زمینه اقامت مسافر در استان گیلان بوده‌ایم.

جهانی همچنین با اشاره به ورود یک‌ میلیون خودرو به استان گیلان بیان کرد: در طرح نوروزی یک میلیون و ۲۶۵ هزار خودرو وارد استان گیلان شده که این تعداد ورود در مقایسه با سال گذشته با رشد ۴۱ درصدی مواجه شده است.

وی با ابراز خرسندی از بازدیدهای صورت گرفته از اماکن تاریخی گیلان تصریح کرد: ۴۳۱ هزار و ۷۵۰ نفر از این اماکن بازدید کرده‌اند که رشد ۶۸ درصد داشته و در این مدت ۳۵۱ گردشگر خارجی در مراکز اقامتی استان گیلان اقامت کرده‌اند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *