» دسته‌بندی نشده » عبدالله دوم در دیدار با هرتزوگ: باید برای تحقق صلح تلاش کنیم

عبدالله دوم در دیدار با هرتزوگ: باید برای تحقق صلح تلاش کنیم

فروردین ۱۰, ۱۴۰۱ 0۰


رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه برای دیدار رسمی با عبدالله دوم، پادشاه اردن به امان رفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آلمان، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در دیدار با اسحاق هرتزوگ از همه طرف‌ها خواست تا برای دستیابی به صلح در خارومیانه تلاش کنند.

 عبدالله دوم گفت که درگیری فلسطین برای مدت طولانی ادامه داشته است و خشونت های ناشی از آن همچنان دردهای زیادی را به همراه دارد و زمینه مساعدی را برای “افراط گرایی” فراهم می کند.

وی با اشاره به حملات تاسف باری که غیرنظامیان از هر دو طرف را هدف قرار داد، گفت اردن خشونت را در همه اشکال آن محکوم می‌کند.

عبدالله دوم، سفر هرتزوگ را فرصتی برای گفت‌وگوی عمیق در مورد چگونگی پیشبرد تلاش‌ها برای دستیابی به صلحی عادلانه و پایدار و ساختن آینده‌ای که فرصت‌های امیدوارکننده‌ای را برای همه فراهم می‌کند و در آن امنیت مشترک به دور از بحران‌ها و خشونت به دست می‌آید، دانست

رادیو رژیم صهیونیستی پیش از این گزارش داد که دو طرف در این دیدار درباره “تقویت روابط در همه زمینه‌ها و تلاش برای حفظ ثبات منطقه‌ای، به ویژه در طول دوره تعطیلات” بحث خواهند کرد.

روابط بین اردن ورژیم صهیونیستی در دوره اخیر پس از یک دوره رکود، شاهد بهبود بوده است.

پادشاه اردن دوشنبه نیز در رام الله با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، دیدار کرد. وی پس از این جلسه تأکید کرد که منطقه نمی تواند از امنیت و ثبات بدون یک راه حل جامع و جامع برای بحران فلسطین برخوردار باشد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×