» دسته‌بندی نشده » عون: دستیابی به توافق ترسیم مرزها به معنای آغاز فرآیند اکتشاف نفت و گاز است

عون: دستیابی به توافق ترسیم مرزها به معنای آغاز فرآیند اکتشاف نفت و گاز است

مهر ۱۸, ۱۴۰۱ 0۰


رئیس جمهوری لبنان اعلام کرد، دستیابی به توافق ترسیم مرزهای دریایی با اسرائیل به معنای آغاز فرآیند اکتشاف نفت و گاز در میدان‌های لبنانی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان خاطرنشان کرد که امیدوار است پس از تکمیل مذاکرات غیرمستقیم درخصوص ترسیم مرزهای دریایی با میانجیگری آموس هوکشتاین، تمامی مقدمات لازم برای ترسیم مرزهای دریایی جنوبی مهیا شود.

رئیس جمهوری لبنان همچنین تاکید کرد، دستیابی به توافق ترسیم مرزهای دریایی جنوبی با اسرائیل به معنای آغاز فرآیند اکتشاف نفت و گاز در میدان‌های لبنانی واقع در منطقه اقتصادی است که این امر سرآغاز یک انگیزه جدید برای روند بهبود اوضاع اقتصادی است.

شنبه هفته گذشته آموس هوکشتاین، میانجی آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اراضی اشغالی پیشنهاد مکتوب خود برای توافق در این پرونده را تقدیم مقامات لبنان کرد و طی روز دوشنبه نشستی میان میشل عون، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر و نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان برای بررسی این پیشنهاد و پاسخ به آن برگزار شد.

مذاکرات غیر مستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی برای ترسیم مرزهای دریایی میان دو طرف اکتبر سال ۲۰۲۰ با نظارت سازمان ملل آغاز شد، اما این مذاکرات پس از پنج دوره در مه ۲۰۲۱ به دلیل اختلاف نظر دو طرف بر سر مساحت منطقه مورد مناقشه متوقف شد و طی چند ماه اخیر بار دیگر با میانجیگری آمریکا روند مذاکرات ازسرگرفته و به صورت جدی‌تر از سوی هر دو طرف دنبال شد.

 انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×