» آخرین اخبار » گیلان » اقناع‌سازی و رفع شبه‌های دانش‌آموزان درخصوص بازگشایی تمام حضوری مدارس

اقناع‌سازی و رفع شبه‌های دانش‌آموزان درخصوص بازگشایی تمام حضوری مدارس

فروردین ۱۰, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، فرماندار شهرستان آستارا امروز ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در محل آموزش و پرورش با اشاره به بازگشایی مدارس از ۱۴ فرودین اظهار کرد: سهل‌انگاری و تصمیم‌گیری‌های یک‌طرفه ممکن است به سیستم آموزشی مدارس آسیب وارد کند.

عنایت رضایی‌پور با بیان اینکه دانش‌آموزان، عوامل اجرایی مدرسه، آموزگاران و دبیران باید منظم و درچهارچوب برنامه هفتگی و ابلاغ صادره در مدارس حضور یابند، گفت: در صورت غیبت غیرموجه دانش‌آموزان باید در چهارچوب آیین‌نامه اجرایی مدارس با آن‌ها برخورد شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان آستارا با اشاره به اینکه همه باید دست‌به‌دست هم بدهیم تا سیستم آموزشی کشور به روال سابق خود باز گردد، افزود: آموزش‌وپرورش با همکاری بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از مدارس بازدید داشته و مشکلات احتمالی را مرتفع کنند.  

فرماندار شهرستان آستارا با بیان اینکه روابط‌عمومی آموزش و پرورش به همراه خبرنگاران نسبت به اقناع‌سازی اولیا و دانش‌آموزان جهت حضور در مدارس اقدام کنند، بیان کرد: بازرسان آموزش و پرورش با بازدیدهای مستمر شبه‌ها و ابهام‌های احتمالی اولیا، دانش‌آموزان و فرهنگیان را رفع کنند. 

اسکان حدود ۳ هزار گردشگر فرهنگی در مدارس آستارا

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا با بیان اینکه تعلیم و تربیت تعطیل‌بردار نیست، اظهار کرد:‌ طبق تأکیدات مقام عالی وزارت و مصوبه ستاد ملی کرونا مدارس از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ تمام حضوری می‌شوند و گام‌های عملیاتی شدن این مهم با برگزاری جلسات توجیهی و هماهنگی برداشته شده است.

سید سجاد موسوی زدن ماسک، تزریق ماسک و رعایت بهداشت فردی را از جمله الزمات حضور دانش‌آموزان در مدارس دانست و افزود: عوامل اجرایی مدرسه در صورت مشاهده دانش‌آموز مبتلا نسبت به ثبت اطلاعات آن در سامانه نظام مراقبت کووید ۱۹ اقدام کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان آستارا تعداد مدارس اسکان این شهرستان را ۱۷ واحد آموزشی با ۱۳۰ کلاس درس دانست و گفت: از ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ تاکنون حدود سه‌هزار نفر از گردشگران فرهنگی در مدارس این شهرستان اسکان داده شده‌اند که شهرستان آستارا به لحاظ رتبه در جایگاه چهارم قرار دارد. 

انتهای پیام /۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *