» دسته‌بندی نشده » وزیر خارجه عربستان: نمی‌توان به تنهایی با بحران‌های جهانی مقابله کرد

وزیر خارجه عربستان: نمی‌توان به تنهایی با بحران‌های جهانی مقابله کرد

فروردین ۷, ۱۴۰۱ 0۰


وزیر خارجه عربستان تاکید کرد، نمی‌توان به تنهایی با بحران‌های جهانی مقابله کرد و این امر تلاش و همکاری گروهی را می‌طلبد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، فیصل بن فرحان عبدالله، وزیر خارجه عربستان در جریان سخنرانی خود در حاشیه نشست همایش دوحه خاطرنشان کرد، نمی‌توان با بحران‌های جهانی از جمله چالش‌های مربوط به اقتصاد و آب و هوا و همچنین جنگ روسیه و اوکراین به تنهایی مقابله کرد.
وی خواستار مشارکت و تلاش گروهی و مشترک برای مقابله با این چالش‌ها شد.
بن فرحان در ادامه افزود، ویروس کرونا اهمیت اقدامات و همکاری چندجانبه را تقویت کرده است، زیرا هیچ چالشی از جمله چالش‌های اقلیمی و اقتصادی و همچنین جنگ روسیه و اوکراین وجود ندارد که بتوان به تنهایی با آن مقابله کرد.
وی همچنین تصریح کرد، نبودِ یک عنصر حس می‌شود و آن تعهد و مشارکت بین کشورهای مختلف در تنظیم دستور کار بین‌المللی و اطمینان از پاسخگویی به نیازهای همگان است، نه فقط برخی‌ها.
وزیر خارجه عربستان همچنین اظهار کرد که کشورش با شرکا و نزدیکان خود در عرصه بین‌المللی تلاش می‌کند تا در تنظیم این دستور کار بین‌المللی با هدف ارائه آموزش خوب، آب پاک، آموزش در مناطق روستایی و حتی حل مناقشه‌ها مؤثرتر باشد.
وی بر اهمیت همکاری و مشارکت قدرت‌های میانجی و کشورهای در حال توسعه برای مقابله با این چالش‌ها تاکید کرد.
بن فرحان در خصوص بحران اوکراین تصریح کرد، بهترین راه برای مقابله با این بحران، تقویت گفت‌وگوی بین دو طرف روسیه و اوکراین برای دستیابی به راه حل سیاسی، پایان دادن به درد و رنج غیرنظامیان، توقف درگیری و حل این مسأله به موجب قوانین بین‌المللی و احترام کامل به منشور سازمان ملل متحد است.

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر روز شنبه بیستمین همایش دوحه با عنوان “حرکت به سوی یک عصر جدید” را افتتاح کرد و گفت: عصر جدیدی که همه ما رویای آن را داریم و من شخصا برای آن تلاش می‌کنم، عصر صلح و امنیت است.
آل ثانی در افتتاحیه این همایش همچنین اظهار کرد: هدف از این همایش آغاز گفت‌وگوها درباره چالش‌های بزرگ موجود در جهان، تقویت تبادل افکار، سیاست‌گذاری‌ها و ارائه پیشنهادهایی قابل اجرا است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×