» آخرین اخبار » گیلان » گیلان نیازمند هوشمندسازی در حوزه ترافیک است

گیلان نیازمند هوشمندسازی در حوزه ترافیک است

اسفند ۲۶, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سرهنگ امیر طالبی صبح امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه در سالن جلسات ناجای رشت با بیان اینکه گیلان ۱۰ شهرستان مسافرپذیر دارد، اظهار کرد: شرایط به گونه‌ای شده که از سه شنبه تا شنبه جمعیت خودرویی گیلان به دو برابر می‌رسد.

وی با بیان اینکه گیلان همیشه پذیرای مسافرین است، افزود: شهرهای استان با وجود تمام کاستی‌ها در حوزه آی تی و هوشمندسازی، اما برای چهارمین سال متوالی وضعیت تصادفات فوتی گیلان کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با اشاره به آمار کشته شدگان ۹۲ تا ۹۷ که روند افزایشی داشت، گفت: از سال ۹۷ تا امروز از ۱۳۳ کشته سال ۹۷ در سال ۱۴۰۰ به ۱۱۰ نفر کشته شاهد کاهش دو درصدی در معابر استان بودیم.

طالبی با بیان اینکه اکثر استان‌ها روند سینوسی را شاهد بودند اما در گیلان با تلاش همه دستگاه‌های مرتبط آمار کشته شدگان جاده‌ای گیلان کاهش یافت، تصریح کرد: در مجموع با ۲۸ درصد کاهش تصادفات مواجه بودیم و ۱۳ هزار و ۱۵۷ فقره تصادفات در جاده‌های گیلان اتفاق افتاده و مجروحین نیز ۱۲ درصد کاهش یافتند.

وی موتورسواران و عابران پیاده را دو قشر آسیب پذیر در تصادفات جاده‌ها و معابر عنوان کرد و گفت: اکثر عابرانی که فوت کردند بالای ۶۰ سال دارند و این به دلیل عدم استفاده از از پل های عابر پیاده برای افراد با سنین بالاست و از شهرداری‌ها می‌خواهیم پل.های عابر پیاده را مکانیزه کرده تا برای این افراد قابل استفاده باشد تا آمار کشته‌های عابر پیاده کاهش یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با بیان اینکه ۲۹ درصد فوتی‌های تصادفات جاده‌ای مربوط به موتورسواران است، افزود: ما به تنهایی نمی‌توانیم موتورسیکلت‌ها را کنترل کنیم و نیازمند فرهنگ‌سازی و همکاری خانواده‌ها برای استفاده جوانان از موتورسیکلت است.

طالبی با بیان اینکه شهرستان انزلی یکی از شهرستان.های پرتصادف در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: انزلی نسبت به سال گذشته با ۲۲۰ درصد افزایش تصادف یکی از پرمخاطره‌ترین شهرستان‌های کشور در حوزه تصادفات منجر به فوتی است در حالی‌که که شهرستان لنگرود با کاهش ۵۳ درصدی تصادفات یکی از شهرستان‌های کم‌خطر کشور است.

وی بین ساعت ۶ عصر تا ۱۲ شب را پیک ساعت تصادفات دانست و گفت: از نظر جنسیت، ۹۰ درصد فوتی‌ها مرد و ۱۰ درصد خانم‌ها بودند و شهرستان‌ها در برخورد با تخلفات حادثه ساز رکورد قابل توجه دارند و نشان دهنده این است که برخورد پلیس در حوزه تخلفات عملکرد قابل توجهی را ایجاد کرده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با بیان اینکه در گیلان هنوز دفاتر اسناد رسمی در حوزه تعویض پلاک با وکالت نامه امکان پذیر نیست، افزود: اگر قبلا روزانه ۴۰۰ پذیرش در مراکز تعویض پلاک داشتیم الآن به ۸۰۰ نفر رسیده و طرفین باید با هم به مراکز مراجعه کنند و از رسانه‌ها می‌خواهیم که یاری کرده تا دفاتر اسناد رسمی این وکالت را پذیرفته و کار تعویض پلاک راحت‌تر انجام بگیرد.

طالبی شعار امسال پلیس را «پلیس هوشمند، قانون‌مداری و نشاط بهاری» اعلام کرد و گفت: پلیس نسبت به سال گذشته در حوزه‌های اعمال قانون و خدمات و هوشمندسازی گام‌های مؤثری برداشته و اگر مردم در راستای قانون قدم بردارند پلیس دوستدار نشاط و خوشحالی مردم در فصل بهار است.

وی با بیان اینکه از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین آمادگی پلیس برای استقبال از نوروز آماده شده است، تصریح کرد: همکاران ما در آمادگی ۱۰۰ درصد هستند و در راستای کیفیت سفر و ایمن‌سازی از تمام توان خود بهره خواهند برد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با بیان اینکه ترسیم کروکی برای کلیه تصادفات در ایام نوروز در دستور کار است، افزود: در طول طرح نوروزی خود را مقید کردیم تا حتما حتی برای مسافرین کروکی ترسیم کرده تا در سریعترین زمان ممکن خسارت با به متضرر پرداخت کنیم.

طالبی با اشاره به اینکه برای نخستین سال استاندار گیلان دغدغه ترافیک داشت و جلسه شورای ترافیک را برای نخستین بار رقم زد، بیان کرد: ورودی استان به دلیل عدم اتصال به آزاد راه قزوین به رشت مسافران را ابتدا راهی رودبار کرده و منجر به افزایش ترافیک می‌شود که با دستور استان شهرداری رودبار موظف شد این دو مسیر را متصل کند.

وی اتصال کمربندی لنگرود به میدان شهید املاکی و میدان گیل لاهیجان برای احداث پل را دو مسیله مهم استان دانست که در حال پیگیری برای انجام شدن است و افزود: پل تالش و کمربندی آن نیز یکی از مسیرهای اصلی ترانزیت آسیای میانه است که همواره با چالش مواجه بوده و در پی تسهیل اتصال این مسیرها هستیم و استاندار گیلان نیز در حوزه همکاری خوبی با ناجا داشته و پیگیر مسائل ترافیکی استان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان  با تأکید بر اینکه هیچکدام از شهرهای ما از ظرفیت آی تی و هوشمند استفاده نمی‌کنند، گفت: تنها سه دوربین ثبت تخلف در رشت وجود دارد این در حالی است که حدود دو میلیون خودرو و بیش از ۵۰۰ هزار موتورسیکلت در گیلان تردد می‌کنند اما استان‌های همجوار با مانیتور اداره می‌شوند اما با وجود گستردگی خوزه استحفاظی گیلان چنین امکانی در استان وجود ندارد.

طالبی با بیان اینکه عدم هوشمندسازی مبلمان جاده‌ای در حوزه ترافیک منجر به افزایش تصادف می‌شود، افزود: تمامی دستگاه‌ها باید برای هوشمندسازی حوزه ترافیکی استان با ناجا همکاری کنند، ما هنوز نتوانسته‌ایم خود را به شریان آی تی متصل کنیم و باید این امر را به سرعت پیگیری کنیم.

وی با اشاره به ترافیک شدید در انتهای پل باستانی شعار بیان کرد: متأسفانه وجود دهکده پزشکی در خیابان نواب و ساختمان ۱۷ طبقه آتیه با حضور پزشکان حاذق منجر به ایجاد ترافیک شدید در انتهای پل شده و این پل را از هدف احداثش دور کرده و نیازمند همکاری دستگاه‌ها برای ایجاد پارکینگ و مدیریت شهری برای کاهش ترافیک در این مناطق هستیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *