» آخرین اخبار » فناوری » سیستم ترمز خودکار پیشرفته در آمریکا اجباری می‌شود

سیستم ترمز خودکار پیشرفته در آمریکا اجباری می‌شود

اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۳ 1۰


اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) به تازگی استانداردهای ایمنی فدرال جدیدی را برای خودروها اعلام کرده است. این استانداردها شامل دستوری برای سیستم‌های ترمز خودکار پیشرفته برای همه خودروهای جدید است که سازندگان باید تا سال ۲۰۲۹ از آن پیروی کنند، یعنی تنها تا پنج سال است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، این قانون برای تمام خودروهای سواری و کامیون‌های سبک زیر ۱۰۰۰۰ پوند (۴۵۰۰ کیلوگرم) خواهد بود. سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار باید بتوانند خودرویی را که تا سرعت ۶۲ مایل در ساعت (۱۰۰ کیلومتر در ساعت) حرکت می‌کند به طور کامل متوقف کنند و در عین حال از تصادف جلوگیری کنند. این سیستم‌ها همچنین باید برای عابران پیاده روبرو با سرعت ۴۵ مایل در ساعت (۷۲ کیلومتر در ساعت) در هر دو شرایط روز و شب حساب کنند.
 
ترمزهای اضطراری خودکار از مجموعه‌ای از سنسورها، لیزرها و دوربین‌ها برای تشخیص برخوردها استفاده می‌کنند. هنگامی که تصادف قریب‌الوقوع باشد، سیستم به‌خودی خود ترمز می‌کند یا کمک ترمز را اعمال می‌کند تا به راننده کمک کند سریع و ایمن توقف کند.
 

شایان ذکر است که طبق گزارش نیویورک تایمز، خودروسازان در حال حاضر این سیستم‌ها را در ۹۰ درصد خودروهای جدید قرار می‌دهند، اما بسیاری از این ابزارها با آستانه سرعتی که در بالا ذکر شد مطابقت ندارند. NHTSA می‌گوید که بیشتر تولیدکنندگان قاعدتاٌ می‌توانند این الزامات را با به روزرسانی نرم‌افزار برآورده کنند.
 
این آژانس فدرال تخمین می‌زند که این قوانین جدید از بیش از ۳۶۰ مرگ و میر جاده‌ای در سال جلوگیری می‌کند و می‌تواند از شدت بیش از ۲۴۰۰۰ مجروحیت بکاهد. همچنین انتظار می‌رود که هزینه‌های خسارت مالی رانندگان نیز کاهش چشمگیری پیدا کند. کتی چیس، رئیس حامیان ایمنی بزرگراه و خودرو، به واشنگتن‌پست گفت که قوانین جدید یک «پیروزی بزرگ برای همه مصرف‌کنندگان و امنیت عمومی» است. تنها در سال ۲۰۲۳ بیش از ۴۱۰۰۰ مرگ و میر ناشی از خودرو در ایالات‌متحده رخ داد.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×