» دسته‌بندی نشده » حسینی: دوگانگی اذیت کننده است/ داوری که الهامی از وی تعریف کرد برای بازی پیکان و نساجی گذاشتند

حسینی: دوگانگی اذیت کننده است/ داوری که الهامی از وی تعریف کرد برای بازی پیکان و نساجی گذاشتند

اسفند ۱۶, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سید مجتبی حسینی درباره شکست یک بر صفر پیکان مقابل نساجی در هفته بیست و یکم لیگ برتر اظهار داشت: بازی خیلی خوبی بود و کار را‌‌‌‌‌‌‌‌ خوب شروع کردیم، از جانب هر دو تیم فوتبال باکیفیتی انجام شد. تا قبل از اشتباه فاحش بازیکن ما و ۱۰ نفره شدن، خیلی مسلط و خوب بازی می‌کردیم، به این دلیل که خوب خودمان را‌‌‌‌‌‌‌‌ آماده کرده بودیم.

وی در مورد اینکه در هفته‌های پایانی این اشتباهات و از دست رفتن امتیازات می‌تواند در روند کاری یک تیم تأثیر گذار باشد، گفت: دقیقا همین گونه است، وقتی به نیم فصل دوم می‌رسیم باید از زحمتی که می‌کشید بهره‌برداری و  برداشت کنید. بچه‌های ما هم برای دیدار با نساجی خوب خودشان را‌‌‌‌‌‌‌‌ آماده کرده بودند، می‌دانستیم که حریف تیم خوبی است و به چه فرمی بازی می‌کند. بازی خیلی خوبی انجام می‌دادیم اما متأسفانه در یک انتقال توپ به دفاع، محاسبات دروازه‌بان پیکان اشتباه بود. از شانس‌ما روی همان خطا که سبب اخراج دروازه‌بان ما شد، توپ به گل تبدیل شد. این بدترین اتفاق ممکن برای پیکان بود.

سرمربی تیم فوتبال پیکان ادامه داد: با وجود ۱۰ نفره شده هم موقعیت ایجاد کردیم. در نیمه دوم ۳-۲ موقعیت خیلی خوب داشتیم و با وجود اینکه ۶۰ دقیقه ۱۰ نفره بازی کردیم، هیچ فرصتی به حریف ندادیم. اما وقتی یک بازیکن‌تان اخراج می‌شود، کار سخت است.

حسینی در مورد قضاوت داور بازی روز گذشته توضیح داد: موضوعی که ما را‌‌‌‌‌‌‌‌ اذیت می‌کند دوگانگی در قضاوت‌ها است. دوست ندارم داوران را‌‌‌‌‌‌‌‌ زیر فشار بگذارم و درباره آنها صبحت کنم. هیچ وقت دنبال بهانه‌گیری نبوده، نیستم و نخواهم بود. اما در دقیقه ۲۱ که اخراجی نداده و مسلط کار می‌کردیم، صحنه‌ای اتفاق افتاد که ضربه بازیکن ما به سمت دروازه حریف می‌رفت اما شماره ۸ نساجی مانند یک دروازه بان توپ را‌‌‌‌‌‌‌‌ با دست گرفت. می‌گوییم داور ندیده، اما کمک داور چه‌کاره است؟ در برخی از بازی‌ها کمک داوران خیلی راحت به تیم‌ها کمک می‌کنند. مانند بازی شب گذشته استقلال و گل گهر که کمک داور به داور گفت پنالتی شده است. چرا این دوگانگی برای تیم‌هایی مانند پیکان که هوادار ندارند وجود دارد؟

وی در مورد اینکه آیا اشتباه داوری علیه پیکان ناشی از بدون طرفدار بودن این تیم است توضیح داد: الان طرفداری در ورزشگاه‌ها نیست، اما دوگانگی ما را‌‌‌‌‌‌‌‌ اذیت می‌کند. اگر داوران خارجی اشتباه کنند، VAR  به آنها کمک می‌کند. این سیستم را‌‌‌‌‌‌‌‌ در کشورمان نداریم، در مسابقات پلی آف والیبال ویدئو چک وجود دارد که به داوران کمک می‌کند. اکنون که این سیستم در فوتبال نیست و از این موضوع اذیت می‌شوند، چرا برای برخی تیم‌ها به راحتی پنالتی می‌گیرند و برای تیم پیکان نمی‌گیرند؟ در بازی با استقلال در جام حذفی باید حریف را‌‌‌‌‌‌‌‌ حذف می‌کردیم، اما بیژن حیدری هند مسلم دروازه بان حریف که باید با آن اخراج می‌شد نگرفت، کمکش هم به او کمکی نکرد. هنوز هم قبول نمی‌کنند و می‌گویند هند نبوده و توپ به زانو و سپس دست دروازه‌بان برخورد کرده است. توجیه اشتباه کار بدی است.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در خصوص اینکه باید اشتباهات داوری و تحت فشاب ودن آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌ به یک طریقی حل کرد توضیح داد: برای دیدار با نساجی خیلی خوب خودمان را‌‌‌‌‌‌‌‌ آماده کرده بودیم. هیچ وقت غیرمستند حرف نمی‌زنم. فیلم به ما دروغ نمی‌گوید. فیلم صحنه مورد اعتراضمان را‌‌‌‌‌‌‌‌ به آنالیزورم دادم و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ زوم کردیم. نوع برخورد توپ با دست بازیکن حریف، مانند عکس‌العمل‌ یک دروازه بان می‌ماند. زمانی درون محوطه ایستاده‌ای، توپ به دست می‌خورد و می‌گویند صحنه نزدیک بوده و نمی‌توانسته دستش را‌‌‌‌‌‌‌‌ جمع کند، اما بازیکن نساجی خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌ به سمت توپ حرکت داد و مانند دروازه بان آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ گرفت. در مورد این حرکت چه باید بگوییم؟ اگر داور ندیده، کمک داور چرا به وی کمک نکرد. چرا برای برخی تیم‌ها این صحنه‌ها راحت دیده می‌شود و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ پنالتی می‌گیرند ولی برای ما نمی‌گیرند. این مسائل شبهه ایجاد می‌کند.

حسینی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید اشتباهات‌مان را‌‌‌‌‌‌‌‌ قبول کرده و دنبال کار کردن روی باشیم. آدم نباید اشتباهش را‌‌‌‌‌‌‌‌ توجیه کند، خدا را‌‌‌‌‌‌‌‌ قسم می‌خورم داوران ما اشتباه می‌کنند و این اشتباهات بزرگ در بازی‌های نزدیک سرنوشت یک تیم را‌‌‌‌‌‌‌‌ تغییر می‌دهند. نمی‌خواهم همه چیز را‌‌‌‌‌‌‌‌ روی داور بریزم. اگر بازیکن ما اشتباه نمی‌کرد در این بازی نمی‌باختیم و چه بسا می‌توانستیم نساجی را‌‌‌‌‌‌‌‌ ببریم. اما انتظار دارم تصمیم‌گیری‌ها در داوری به شکلی باشد که دوگانگی ایجاد نکند. شب گذشته در بازی استقلال به راحتی و بدون هیچ دردسری برای این تیم پنالتی گرفتند، اما نمی‌دانم چرا برای تیم‌هایی مثل ما گرفتن پنالتی در همان صحنه‌های مشابه مشکل است؟

وی در ادامه گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران عنوان کرد: باشگاه ما اهل بیانیه دادن و صحبت کردن در مورد داوری نیست. دنبال این نیستیم از این طریق امتیاز بگیریم. همکار من در تیم نساجی در چند کنفرانس خبری‌اش از داور اسم برد و از وی تعریف کرد. همین داور را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای مسابقه ما گذاشتند. این حرکات درست نیست و غیرحرفه‌ای است. می‌گوییم روی داور فشار نیاورید و اجازه بدهید کار خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌ بکند. VAR در کشور ما وجود ندارد اما اینکه از داور اسم ببریم زرنگ‌بازی است. این مسائل شبهه ایجاد می‌کند. می‌گوییم نقش کمک‌ها خیلی تعیین کننده است، در برخی مسابقات آنها راحت داور را‌‌‌‌‌‌‌‌ صدا کرده و می‌گویند پنالتی بگیر یا نگیر، بازیکن اخراج کن، اما در برخی مسابقات این حالت وجود ندارد. این خیلی بد است. باشگاه ما بیانیه نمی‌دهد و خودم هم آدمی نیستم که با صحبت کردن امتیاز بگیرم. تیم ما دنبال این داستان‌ها نیست.

سرمربی تیم فوتبال پیکان عنوان کرد: باشگاه پیکان دنبال بازیکن‌سازی است و به فوتبال مملکت کمک می‌کند. تیمی نیست که ۷ بازیکن بالای ۳۵ سال در زمین داشته باشد، جوان‌های ارزان را‌‌‌‌‌‌‌‌ با مبالغ پایین پرورش می‌دهد و به فوتبال مملکت کمک می‌کند. ۵ بازیکن ما اکنون به تیم ملی امید دعوت شده‌اند. در این حالت باید در تصمیم‌گیری‌هایشان علیه پیکان سلیقه‌ای عمل کنند و قانونمند عمل نکنند؟ زرنگ‌بازی‌هایی که برخی مربیان در نشست‌های خبری و رسانه‌هایی که در اختیارش هست درمی‌آورند، درست نیست. هفته قبل سرمربی حریف در نشست خبری‌اش از داور اسم آورد و گفت او بهترین است و فلان و همان داور را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای بازی گذشته گذاشتند. این مسائل شبهه ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *