» آخرین اخبار » گیلان » خبرگزاری فارس گیلان میدانی‌ترین رسانه گیلان است

خبرگزاری فارس گیلان میدانی‌ترین رسانه گیلان است

اسفند ۱۵, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان ظهر امروز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس گیلان با مدیر و اعضای هیئت تحریریه خبرگزاری فارس گیلان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ثقتی در این دیدار با بیان اینکه خبرگزاری فارس گیلان رسانه‌ای تولیدمحور و عملگرا است، اظهار کرد: نقش آفرینی‌های خبرگزاری فارس در بره اخیر در حوزه احیای کارخانجات و پیگیری مشکلات محلات از جمله محله آزاد صحنه‌گردانی رسانه‌ای توسط فارس گیلان انجام شد.

وی با بیان اینکه رسانه فارس نسبت به دردهای مردم بیگانه نیست و اولویت‌های مردم را می‌داند و پیگیر آن‌هاست، افزود: فارس خود را در یک اتاق شیشه‌ای محبوس نکرده و دائماََ در میدان و بین مردم پیگیر مشکلات آن‌هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، خبرگزاری فارس گیلان را عملیاتی‌ترین و میدانی‌ترین رسانه حال استان گیلان دانست و گفت: این رسانه نسبت به درد و اولویت‌های مردم آشنا است و تیم حرفه‌ای را در مجموعه گرد هم آورده است.

ثقتی با بیان اینکه اصحاب رسانه جهادگران عرصه تبیین هستند، تصریح کرد: تزریق نگاه حرفه‌ای به حوزه رسانه‌ها، ارتقای سطح کیفی و حرفه‌ای خبر از دل مشغولی‌های ارشاد است و ذات رسانه حرفه‌ای شدن است و در عرصه کنونی باید هر روز رسانه‌ها به روز شوند.

وی ارتقای سطح کیفی رسانه‌ها را اولیت نخست ارشاد گیلان برشمرد و افزود: با شعار حرفه‌ای شو این مسئله را پیگیری می‌کنیم و در بحث ارتقای سطح معیشتی اصحاب رسانه نیز برنامه‌هایی در پیش داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه حوزه رسانه حوزه بسیار اثرگذاری است، گفت: رسانه باید رسالت خبری را در نظر گرفته و بر اساس وجدان بنویسد بنابراین برای این امر باید رسانه مستقل بوده و از نظر مالی و اقتصادی در تنگنا نباشد تا به خوبی توسعه پیدا کند و بدون جهت گیری بنویسد.

ثقتی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در گیلان توسط خبرگزاری فارس در گیلان  رقم خورد، تصریح کرد: بازگشایی برخی کارخانجات تعطیل و احیای صنایع ابریشم و رشت الکتریک و پوشش که ماحصل یک کار رسانه‌ای و مطالبه‌گری رسانه‌ای خوب بود با پیشتازی خبرگزاری فارس گیلان انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه رسانه باید زبان گویای پابرهنه‌هایی باشد که تریبونی ندارند، گفت: عدالت رسانه‌ای این است که تمام مردم در هر شرایطی از رسانه برای رساندن صدای خود استفاده کنند تا رسانه در طراز انقلابی عمل کرده و به رسالت خود پایبند باشد.

مدیر خبرگزاری فارس گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه در عصر حکمرانی رسانه‌ای رسانه‌ها نمی‌توانند جامع محور و آفیش محور باشند، اظهار کرد: در عصر روایتگری، رسانه جمهور نیازمند مسئله محوری است.

ابراهیم افشاری با اشاره به اینکه در مسئله محوری باید اخبار مرتبط با معیشت مردم کار شود، افزود: خبرگزاری فارس برای تحقق راهبرد مسئله محوری ،حضور میدانی در محلات مختلف استان برای احصای مشکلات مردم را در صدر برنامه‌های خود قرار داده است.

وی با تأکید بر به روز رسانی اصحاب رسانه در حوزه آموزش‌های به‌روز بیان کرد: قواعد عصر روایتگری به گونه‌ای است که مردم رغبت خواندن اخبار سنتی را نداشته و از این اخبار تنها تیتر و لید را نگاه می‌کنند در حالی که سبک روایتگری قابلیت مانایی مخاطب تا پایان خبر را دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *