» آخرین اخبار » گیلان » استاندار گیلان تاکید کرد: لزوم خروج شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز کرونایی از شرایط پرخطر

استاندار گیلان تاکید کرد: لزوم خروج شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز کرونایی از شرایط پرخطر

اسفند ۱۴, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان استاندار گیلان، بر ضرورت اهتمام فرمانداران و مدیران مربوطه برای خروج شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز کرونایی از شرایط پرخطر تاکید و اتاق اصناف استان را مکلف کرد که بر اجرای مصوبه الزام واحدهای صنفی به تزریق سه دوز واکسن، نظارت جدی و قانونمند کند.

اسدالله عباسی در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با تبریک اعیاد شعبانیه، به وضعیت کنونی گیلان در حوزه کرونا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شاهد کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در گیلان هستیم و امیدواریم این روند استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه چند شهرستان گیلان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند، به فرمانداران و مدیران دستگاه‌های مرتبط تکلیف کرد ضمن واکاوی دلایل تداوم بیماری، با اتخاذ تدابیر لازم موجبات کاهش سیر ابتلا به بیماری و نیز افزایش میزان واکسیناسیون را فراهم آورند.

استاندار گیلان صیانت از جان افراد جامعه را الزامی اخلاقی و حقوقی برای مسئولان دانست و گفت: در صورتی که وضعیت قرمز کرونایی برخی شهرستان ها استمرار یابد، مجبور به اعمال محدودیت ها هستیم.

عباسی، رعایت دستورالعمل های بهداشتی را ضرورتی غیرقابل انکار خواند و افزود: مدیران، استادان حوزه و دانشگاه، فعالان حوزه فرهنگ و رسانه و دیگر افراد تاثیرگذار جامعه باید بکوشند تا از عادی انگاری ها و نیز رفتارهای پرخطر، جلوگیری به عمل آید.

وی خاطرنشان کرد: تنویر افکار عمومی در خصوص مصونیت ناشی از واکسیناسیون و نیز ارتقای سطح سلامت روانی در دوره پساکرونا از موضوعات مهمی‌ست که باید به آن توجه شود.

استاندار گیلان، به استفاده از ظرفیت بسیج و سپاه در تزریق واکسن و نیز ارائه آموزش های لازم و اقناع افکار عمومی برای انجام واکسیناسیون تاکید کرد.

عباسی افزایش نشاط عمومی و توجه به بهداشت روانی را نیاز امروز جامعه خواند و گفت: دستگاه های متولی باید برنامه ای هدفمند در این خصوص ارائه دهند.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بر عملکرد بیمه های پایه و تکمیلی در جبران هزینه های ناشی از کرونا، روشنگری در این خصوص و همچنین فشارهای وارده بر کادر ایثارگر درمان را موارد مهمی ذکر کرد که باید به جامعه اعلام شود.

نماینده عالی دولت در استان به الزام ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر تزریق سه دوز واکسن و اخذ کد «QR» برای تمام واحدهای صنفی اشاره کرد و خواستار نقش آفرینی پر رنگ تر اتاق اصناف گیلان در اجرای این مهم شد و گفت: درصورت عدم توجه واحدهای صنفی به این مصوبه، برابر قانون با متخلفان برخورد شود.

عباسی همچنین بر لزوم تسریع در اجرای پروژه های محرومیت زدایی حوزه بهداشت تاکید کرد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×