» آخرین اخبار » گیلان » بستری های کرونایی گیلان ۳ رقمی ماند/ پوشش ۴۱ درصدی دز سوم

بستری های کرونایی گیلان ۳ رقمی ماند/ پوشش ۴۱ درصدی دز سوم

اسفند ۵, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با اشاره به بستری شدن ۶۴۴ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان، افزود: در شبانه روز گذشته نیز ۱۳۱ نفر بستری شدند.

دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، از بستری شدن ۱۳۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان گیلان طی روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: بستری های روزانه گیلان همچنان سه رقمی است.

وی با اشاره به بستری شدن ۶۴۴ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان، افزود: ۱۳۳ بیمار در بخش مراقبت های ویژه و آی.سی.یو و ۱۲۵ بیمار بدحال هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه ۹۵.۵ جمعیت بالای ۱۲ سال استان دز اول و ۹۰.۴ درصد دز دوم واکسن خود را تزریق کردند، گفت: ۴۱ درصد جمعیت واجد شرایط استان معادل ۹۱۶ هزار نفر نیز تاکنون دز سوم را زدند.

مهرابیان از مردم خواست حتما دز سوم را تزریق کنند و ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد افرادی که واکسن نوبت سوم خود را دریافت می کنند، احتمال ابتلا به کرونا در آنان کمتر می شود و یا در صورت ابتلا، شاهد کاهش شدت بیماری و طول مدت بستری هستیم و میزان مرگ و میر نسبت به افراد واکسن نزده بسیار کمتر است.

وی با اشاره به اثربخشی و تنوع بالای واکسن های تولید داخل، خاطرنشان کرد: واکسن های داخلی می توانند جایگزین واکسن های خارجی به ویژه در نوبت سوم شوند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×