» آخرین اخبار » گیلان » توسل به سیره شهدا راه برون رفت از جنگ ادراکی است

توسل به سیره شهدا راه برون رفت از جنگ ادراکی است

اسفند ۴, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان، با تصریح بر اینکه توسل به سیره شهدا راه برون رفت از جنگ ادراکی است، گفت: هر گاه مسیر را گم کردیم و قدرت تشخیص حق از ناحق برای ما سخت شد به سیره شهدا پنا ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین ولی عادلی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید «مهدی مهدوی نژاد» که در حسینیه سپاه قدس گیلان برگزار شد، اظهار کرد: شهدا شمع نورانی و پر فروغ هر محفلی هستند و حضور در مراسمات شهدا افتخار بزرگی است که نصیب هر کس نمی شود.

وی با تاکید بر تبیین راه، روش و منش شهدا، افزود: وصایای شهدا راه روشن و سعادت را برای بشر نمایان کرده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با بیان اینکه مشکلات کشور با روحیه جهادی و انقلابی قابل حل است، گفت: مدیران و مسئولان می بایست با تفکر انقلابی و جهادی در راستای حل مشکلات قدم بردارند و یقینا شهدا هم دستشان را خواهند گرفت.

حجت الاسلام عادلی با بیان اینکه تفکر انقلابی در عرصه های مختلف خط شکن بوده است تصریح کرد: همانطور که در هشت سال دفاع مقدس و همچنین در محور مقاومت رزمندگان اسلام با روحیه جهادی بر دشمن چیره شدند بدون شک در دیگر عرصه ها هم این شیوه جواب می دهد.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با تکیه بر روحیه جهادی و انقلابی و با رهبری امام خمینی(ره) توانست در مقابل ابرقدرت ها بایستد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با اشاره به تکنیک های متعدد دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی، به تبیین بخشی از این کینه ورزی ها پرداخت و بیان کرد: امروز در کنار تحریم های اقتصادی، جنگ اصلی دشمن ادراکی و شناختی است.

حجت الاسلام عادلی با بیان اینکه دشمن در تجزیه و تحلیل مناسباتی در خصوص روحیه مقاومت ملت ایران دچار اشتباه شده، گفت: دشمن علیرغم تحریم ها و فشارهای اقتصادی و فرهنگی علیه نظام اسلامی اما نتوانسته بر روحیه انقلابی و مقاومت گونه مردم ایران چیره شود و مایوس شده است.

وی با تاکید بر اینکه بمباران تبلیغاتی دشمن ادراک و شناخت افراد را نشانه رفته است، افزود: برخی از خواص و انقلابیون هم تحت تاثیر بمباران تبلیغاتی دشمن قرار گرفتند و در آوردگاه های حساس رفوزه شدند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با تصریح بر اینکه توسل به سیره شهدا راه برون رفت از جنگ ادراکی است، گفت: هر گاه مسیر را گم کردیم و قدرت تشخیص حق از ناحق برای ما سخت شد به سیره شهدا پنا ببریم.

حجت الاسلام عادلی با اشاره به تلاش های خستگی ناپذیر و شبانه روزی پاسداران و بسیجیان در عرصه های مختلف، بیان کرد: سپاه و بسیج در همه بحران ها از جنگ گرفته تا سیل، زلزله، برف و کرونا در وسط میدان بوده است.

وی همچنین افزود: هر گاه خطری احساس شد پاسداران عزیز سینه سپر کردند و نوع دوستی، مردم داری و مردم دوستی این عزیزان در این چهار دهه انقلاب به اثبات رسیده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با بیان اینکه دشمن دنبال مهره های محوری و اساسی است گفت: مبادی دینی و اعتقادی را باید تقویت کنیم تا در جنگ ادراکی آسیب نبینیم.

حجت الاسلام عادلی با تاکید بر اینکه بزرگ ترین و اثرگذار ترین راه مقابله با جنگ ادراکی تقویت مبانی دینی است تصریح کرد: جنگ ادراکی و شناختی پیچیده تر از سایر جنگ هاست و تحریف ارزش ها، وارونه جلوه دادن حقایق و نادیده گرفتن دستاوردهای انقلاب از مولفه های این نوع جنگ است.

وی اضافه کرد: ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم، نادیده گرفتن دستاوردهای انقلاب، تخریب شخصیت های برجسته نظام و همچنین بدبین کردن مردم نسبت به نظام و انقلاب از اهداف مهم جنگ ادراکی و شناختی دشمن است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با تاکید بر تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل جوان، گفت: بسیاری از نسل  جدید از سختی ها و مشکلات دوران قبل از انقلاب خبر ندارند و می بایست دستاوردهای انقلاب اسلامی و شرایط قبل و بعد از انقلاب را برای نسل جوان تبیین کرد.

حجت الاسلام عادلی همچنین تصریح کرد: دشمن از طریق فضای مجازی می کوشد تا با تخریب دستاوردهای انقلاب اسلامی به نظام ضربه بزند.

وی با اشاره ویژگی های بارز شهید مهدوی نژاد، افزود: سردار شهید مهدوی نژاد تا آخرین نفسش پای اسلام و انقلاب ماند و جانش را تقدیم انقلاب کرد و وظیفه داریم راه پر فروغ این عزیز و همه شهدا را با جان و دل ادامه دهیم.

به گزارش ایسنا، سردار شهید «مهدی مهدوی نژاد» از فرماندهان اسبق لشگر ۱۶ قدس گیلان بود که چند روز قبل به علت جراحت شدید جامانده از جنگ به لقاء الله پیوست.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×