» آخرین اخبار » گیلان » دستگیری ۴۰ نفر کارچاق کن و دلال در سال ۱۴۰۰

دستگیری ۴۰ نفر کارچاق کن و دلال در سال ۱۴۰۰

اسفند ۲, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حضور افراد دلال و کارچاق کن ،یکی از آسیب‌هایی است منجربه برجسته سازی بدبینی مردم نسبت به دستگاه قضایی و سایر سازمان‍‌های تابعه می‌شود، اظهار کرد: این اشخاص با ادعای اعمال نفوذ در دستگاه‌ها و مسؤولان، از مردم اخاذی می‌کنند.

وی با بیان اینکه علیرغم هشدارهایی که مکرراً در رسانه ها در خصوص این افراد داده شده هنوز هم برخی مردم فریب ادعاهای دروغین کلاهبرداران را می‌خورند، افزود: در سال ۱۴۰۰ در مجموعه نظارتی دستگاه قضایی تعداد ۴۰ نفر از افرادی که ادعای اعمال نفوذ داشته و مبالغ هنگفتی را از طرفین پرونده به همین شیوه اخاذی کرده‌اند دستگیر شدند.

دادستان مرکز گیلان با اشاره به رصد شبانه‌روزی واحد نظارتی حفاظت اطلاعات و واحد نظارت و ارزشیابی قضات برای اخبار واصله از مردم بیان کرد: در اغلب موارد مستندات را به دادسرای استان اعلام می‌کنند و از ۴۰ نفر که در سال جاری دستگیر شده‌اند اکثریت آن ها به حبس محکوم و ۱۶ نفر جهت تحمل کیفر در زندان به سر می‌برند.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید هشیار بوده و نباید فریب چنین ادعاهایی را بخورند افزود: در مواردی دیده شده است که افراد دلال از طرفین پرونده درخواست ارز یا اموال غیر منقول کرده و آنان نیز فریب خورده و چنین خواسته هایی را فراهم کرده‌اند.

به گفته فلاح میری برخی افراد مرتبط با دستگاه قضایی مانند وکلا و کارشناسان نیز برای جلب اعتماد چنین افرادی مرتکب جرم شده و اسناد دولتی مانند دادنامه و آراء قضایی را جعل نموده اند که منجر به دستگیری آنان شده است.

دادستان مرکز گیلان از مردم خواست تا در موضوعات حقوقی و قضایی از افراد دارای دانش حقوق مکفی بهره گیرند و فریب دلالان که با عناوینی جعلی مانند قاضی دیوان یا دادگستری و یا سایر افراد که ادعای خلاف مبنی بر ارتباط با مسؤولان قضایی را دارند، نخورند.

انتهای پیام/۳۳۸۹




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *