» آخرین اخبار » گیلان » ۱۰ هزار تن برنج خارجی وارد گیلان می‌شود

۱۰ هزار تن برنج خارجی وارد گیلان می‌شود

بهمن ۲۴, ۱۴۰۰ 0۰


 به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صالح محمدی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تنظیم قیمت کالا یکی از مهم‌ترین اهداف جهاد کشاورزی کنترل قیمت کالا است، اظهار کرد: در گیلان محصولات متنوع کشاورزی به‌مانند برنج، چای، بادام و انواع دیگر میوه‌ها کشت می‌شود ولی به دلیل برخی از موارد باقیمت بالا در بازار به فروش می‌رسند.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته به‌منظور کاهش قیمت برنج در گیلان بیان کرد: در چند روز گذشته در قرارگاه امنیت غذایی و ستاد تنظیم بازار تصمیماتی مهم اتخاذشده است و در همین راستا و به‌منظور کنترل قیمت برنج مجوز ورود ۱۰ هزار تن برنج خارجی را از وزارت جهاد کشاورزی اخذ و در حال ورود به استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از ورود چهار هزار تن انواع برنج خارجی به انبارهای گیلان خبر داد و افزود: بر اساس آمار تاکنون چهار هزار تن از انواع برنج‌های هندی، پاکستانی و تایلندی وارد انبارهای استراتژیک استان شده و این روند ادامه‌دار است.

محمدی با بیان اینکه برنج‌های واردشده به گیلان در فاصله زمانی‌های مختلف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود، تصریح کرد: قیمت برنج باکیفیت بالای پاکستانی هر کیلو ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان، قیمت برنج هندی ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج تایلندی ۱۲ هزار ۵۰۰ تومان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/۳۳۸۹




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *