» دسته‌بندی نشده » تایوان: وضعیت اوکراین و عملکرد چین را زیر نظر داریم

تایوان: وضعیت اوکراین و عملکرد چین را زیر نظر داریم

بهمن ۲۳, ۱۴۰۰ 0۰


دولت تایوان امروز (شنبه) اعلام داشت که این جزیره که چین مدعی آن است، از نزدیک وضعیت تنگه باریک جدا کننده دو طرف را زیر نظر داشته و در پاسخ به تحولات مربوط به اوکراین سطح آمادگی خود را افزایش می دهد، اگرچه افزود که دو مورد آنها بسیار متفاوت هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،در حالی که کشورهای غربی نسبت به بروز جنگ در هر لحظه در اوکراین هشدار می دهند دفتر ریاست جمهوری تایوان اعلام کرد که ارتش این جزیره به تقویت عملیاتهای تجسسی خود ادامه می دهد و افزود که صلح و ثبات منطقه ای “مسئولیت مشترک همه طرف ها” است.

در بیانیه این دفتر آمده است: همه واحدهای نظامی همچنان به وضعیت اوکراین و تحرکات در تنگه تایوان توجه داشته، به تقویت اقدامات مشترک اطلاعاتی و تجسسی ادامه می‌دهند و به تدریج سطح آمادگی رزمی خود را در پاسخ به علائم و تهدیدهای مختلف با هدف پاسخگویی مؤثر به موقعیت‌های مختلف افزایش می‌دهند.

تایوان ماه گذشته میلادی بزرگترین نفوذ از جانب نیروی هوایی چین به منطقه شناسایی دفاع هوایی خود از ماه اکتبر را گزارش کرد و وزارت دفاع این جزیره گفت جنگنده‌های تایوانی برای هشدار دادن به ۳۹ هواپیمای دخیل در آن اعزام شدند.

این پروازها تقریباً به صورت روزانه اما با هواپیماهای بسیار کمتر ادامه یافته اند: تایوان گزارش داد که تنها پنج هواپیما در یک مورد از این مأموریتهای مشابه طی امروز شنبه شرکت داشتند.

با این حال، دفتر ریاست جمهوری تایوان افزود که وضعیت در تنگه تایوان “به طور اساسی متفاوت” با وضعیت اوکراین است و از مردم خواست تا با اطلاعات نادرست گمراه نشوند.

این دفتر تصریح کرد که اطلاعاتی جعلی با استفاده از وضعیت اوکراین برای تأثیرگذاری بر روحیه تایوان منتشر شده اما جزئیاتی ارائه نکرد.

جوزف وو، وزیر امور خارجه تایوان، روز جمعه در گفت‌وگو با شبکه خبری هندی CNN-News18 گفت که مقامات این جزیره با دقت فراوان اینکه آیا چین می‌خواهد از معطوف شدن حواس غرب به اوکراین برای حمله به این جزیره سوء استفاده کند یا خیر  دنبال می کنند.

او افزود، اما با توجه به اینکه چین در حین میزبانی از بازی های المپیک زمستانی قرار دارد، ممکن است خواست بر این باشد که هیچ “رویداد عمده ای” توجهات را از آن منحرف نکند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×