» آخرین اخبار » گیلان » ۷۶۴۰ گیلانی به تماشای جشنواره فیلم فجر نشستند/ نخستین اکران فیلم در مناطق روستایی

۷۶۴۰ گیلانی به تماشای جشنواره فیلم فجر نشستند/ نخستین اکران فیلم در مناطق روستایی

بهمن ۲۳, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، از فروش ۷۶۴۰ بلیط جشنواره فیلم خبر تا پایان روز هشتم در استان خبر داد و بیان کرد: به واسطه شرایط کرونایی و لزوم حفظ سلامت مردم، تماشاگران به صورت آنلاین اقدام به خرید بلیط کردند.

رضا ثقتی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به استقبال گیلانی ها از چهلمین جشنواره فیلم فجر، اظهار کرد: اکران فیلم ها از جمعه، ۱۵ بهمن آغاز شد و تا ۲۲ بهمن ادامه داشت.

وی با اشاره به اکران فیلم های جشنواره فجر در دو مرکز برای نخستین بار در گیلان اضافه کرد: تالار مرکزی و سینما ۲۲ بهمن رشت پذیرای عموم شهروندان بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، همچنین به اکران فیلم ها در سه سانس در هر دو مکان پیش بینی شده برای اکران فیلم های این جشنواره اشاره کرد و گفت: ۱۷ فیلم شرکت کننده در بخش مسابقه جشنواره فجر در ۴۸ سانس به نمایش درآمدند.

ثقتی، از فروش ۷۶۴۰ بلیط جشنواره فیلم خبر تا پایان روز هشتم در استان خبر داد و بیان کرد: به واسطه شرایط کرونایی و لزوم حفظ سلامت مردم، تماشاگران به صورت آنلاین اقدام به خرید بلیط کردند.

وی با بیان اینکه فیلم های «خائن کشی»، «لایه های دروغ»، «دسته دختران»، «ضد»، «ملاقات خصوصی»، «ماهان»، «شهرک»، «علفزار»، «مرد بازنده»، «هناس»، «شادروان»، «برف آخر»، «بدون قرار قبلی»، «بیرو»، «شب طلایی» و «موقعیت مهدی» و «نمور» به نمایش درآمده، اضافه کرد: «مرد بازنده» و «ملاقات خصوصی» بیشترین تماشاگر را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در سالن های سینما، یادآور شد: قیمت بلیط جشنواره فیلم فجر در استان نیز در مقایسه با سال گذشته تفاوت چندانی نداشت.

ثقتی همچنین از اکران فیلم «موقعیت مهدی» در مناطق روستایی گیلان برای نخستین بار خبر داد و گفت: از ۲۲ بهمن لغایت ۲۵ بهمن هشت روستا برای اکران فیلم مذکور انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه بخش طاهرگوراب صومعه سرا، بخش سنگر رشت، بخش کیاشهر آستانه اشرفیه، روستای چهارمحال رودبار، بخش حویق و روستای عنبراپشت تالش و روستای قرآن شاندرمن میزبان تماشاگران فیلم «موقعیت مهدی» بودند، متذکر شد: در راستای رویکرد عدالت محوری گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم یکی از پرفروش ترین فیلم های جشنواره فجر امسال در مناطق روستایی گیلان به اکران در آمده است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×