» آخرین اخبار » گیلان » ۷۵ هزار مشترک گیلانی به کابل خود نگهدار برق متصل شدند

۷۵ هزار مشترک گیلانی به کابل خود نگهدار برق متصل شدند

بهمن ۲۰, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد اسماعیل هنرمند امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برخی از زیرساخت‌های برق در گیلان با مشکل مواجه است، اظهار کرد: در طی چند سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه توسعه زیرساخت های توسعه برق در گیلان انجام شده است ولی متاسفانه علیرغم تمامی اقدانات بازهم در این خصوص با مشگل مواجه هستیم.

وی با اشاره به رشد ۱۴ درصدی پست‌های توزیع برق در گیلان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه پست‌های برق در گیلان رشد ۱۴ درصدی، تعداد مشترکان ۲۲ درصد، روستاهای دارای برق ۶ درصد پیشرفت داشته‌ایم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان از برق دار بودن ۹۹ درصد روستاهای گیلان خبر داد و افزود: یکی از تاکیدات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری توجه به توسعه زیرساخت ها در روستاهای کشور است و‌ به این منظور و با تلاش‌های صورت گرفته ۹۹ درصد روستاهای گیلان دارای از نعمت برق بر خوددار هستند.

هنرمند با اشاره پروژه‌های شرکت توزیع برق در دهه فجر بیان کرد: در دهه فجر امسال  ۶۳۸ پروژه به ارزش ۱۲۸ میلیارد تومان و در بخش‌هایی شامل برق‌دار کردن ۶ روستا و تبدیل شبکه‌های سیمی به کابل‌های خود نگهدار است به بهره برداری می‌رسد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ارتقای کیفیت توزیع برق در گیلان تصریح کرد: بر اساس آمار ۷۵ هزار مشترک در سراسر گیلان در قبال تبدیل شبکه‌های سیمی به کابل خودنگهدار از نعمت برق برخوردار شدند که جای بسیار تشکر و قدردانی دارد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به آخرین وضعیت طرح تاب‌آوری جهادی در این استان بیان کرد: طرح تاب آوری جهادی با هدف اصلاح شبکه‌های برق فرسوده و آسیب دیده، در سال قبل ۴۰۰ مرحله انجام و در سال جاری نیز ۶۰۰ مرحله آن انجام شده است به طوری که اکنون ۳۰ درصد از شبکه‌های سیمی هه کابل خود نگهدار تبدیل شدند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *