» آخرین اخبار » گیلان » قبرستان شاندرمن صاحب اراضی ملی شد

قبرستان شاندرمن صاحب اراضی ملی شد

بهمن ۱۴, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از ماسال، اهالی بخش شاندرمن شهرستان ماسال مدت‌هاست با کمبود فضای مناسب جهت تدفین اموات خود مواجه هستند در طول این مدت مسؤولین زیادی قول مساعدت برای ایجاد آرامستان جدید و بهبود این وضعیت به مردم این بخش داده‌اند.

چندی پیش بود که خبر وضعیت نابسامان آرامستان شاندرمن از طریق خبرگزاری فارس رسانه‌ای شد (اینجا بخوانید) و با پیگیری‌های که صورت گرفت پای رئیس‌کل دادگستری استان گیلان به پرونده آرامستان شاندرمن باز شد.

 

آرامستان فعلی بخش شاندرمن شهرستان ماسال که در مرکز این بخش قرار دارد فضای مناسب برای تدفین اموات جدید را ندارد و این باعث شده تا مردم این بخش در این زمینه با مشکل مواجه باشند و بلاتکلیفی در زمینه تدفین اموال خود را تجربه کنند.

چندی پیش اعضای شورای شهر شاندرمن تصمیم گرفتند تا مکانی جدید برای ایجاد آرامستان این بخش پیش‌بینی کنند اما مشکل همیشگی مردم شهرستان ماسال این بار دست اعضای شورای شهر شاندرمن را برای ایجاد آرامستان جدید کوتاه کرد.

 

مشکل آرامستان جدید شاندرمن قرارگیری در محدوده منابع طبیعی و اراضی ملی است

روز گذشته رئیس‌کل دادگستری استان گیلان همراه با تعدادی از مسؤولین قضایی برای بازدید و رفع این مشکل وارد شهرستان ماسال شد.

به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی رئیس‌کل دادگستری استان گیلان ظرفیت آرامستان شاندرمن پر شده و زمینی برای دفن اموات وجود ندارد اموات مسلمین دارای حرمت هستند و نباید به دلیل عدم ظرفیت قبرستان معطل بمانند و لازم است زمین دیگری به این امر مهم اختصاص یابد.

 

رئیس شورای قضایی استان در بازدید از مکان پیش‌بینی‌شده جدید برای احداث آرامستان بخش شاندرمن دستور داد که زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع از اراضی ملی در روستای قَرآن شاندرمن با حفظ درختان و با کاربری باغ-مزار در اختیار شهرداری جهت دفن اموات قرار گیرد.

این اقدام دستگاه قضا منجر به رفع یکی از مشکلات اساسی شهر ماسال در تدفین اموات شده که بار دیگر ثابت می‌کند که حضور میدانی مدیران و مسؤولان تا چه میزان باعث امیدآفرینی و بانی اتفاقات خدمتی خوب و درخور برای مردم می‌شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *