» آخرین اخبار » گیلان » گیلان روی نوار قرمز کرونایی/ ۵ شهرستان قرمز در گیلان وجود دارد

گیلان روی نوار قرمز کرونایی/ ۵ شهرستان قرمز در گیلان وجود دارد

بهمن ۱۴, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فردین مهرابیان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سویه جدید کرونا در کشور به شدت در حال افزایش است، اظهار کرد:عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی سبب شد تا شرایط کرونایی کشور تغییر و هر روز بر تعداد بیماران کرونایی در کشور و گیلان افزوده شود.

وی با اشاره به وخامت اوضاع کرونایی در گیلان گفت: متأسفانه سرعت انتقال سویه جدید کرونا چندین برابر بخش‌های گذشته بوده و بر اساس آمار پنج شهرستان لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، رودبار، ماسال و لنگرود به وضعیت قرمز کرونایی تغییر رنگ دادند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از دلایل افزایش شهرهای قرمز کرونایی در این استان را حضور بی‌شمار بیماران سرپایی دانست و افزود: شهرستان‌های املش، رشت، خمام، بندرانزلی، تالش، آستارا، سیاهکل، رودسر ،رضوانشهر، فومن، صومعه سرا و شفت در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشته و یکی از دلایل افزایش تعداد  شهرهای قرمز و نارنجی افزایش بیماران سرپایی است.

به گفته مهرابیان تاکنون ۲۹۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری که از این تعداد ۸۸ نفر د  ۲۴ ساعت گذشته شناسایی و از این تعداد ۳۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

انتهای پیام/۳۳۸۹




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *