» آخرین اخبار » گیلان » ابتلای کرونا در گیلان صعودی شد+ جزئیاتی از میزان بیماران و بدحالان

ابتلای کرونا در گیلان صعودی شد+ جزئیاتی از میزان بیماران و بدحالان

بهمن ۱۳, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ویروس کرونا دوساله که کل جهان را تحت سیطره خود گرفته و ایران و گیلان نیز به‌شدت متأثر از این ویروس است.

طبق آخرین گزارش‌های موجود، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۷۴ هزار نفر گیلانی در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

 

مطابق شیوع ویروس کرونا در کشور، ویروس کرونا در استان گیلان نیز از پنج پیک کرونایی عبور کرده و به گواه آمار عن‌قریب وارد پیک ششم می‌شویم.

شیوع ویروس مسری‌تر از سوش های گذشته کرونا (او میکرون) بیش ازآنچه تصور می‌شد در گیلان در حال تاخت‌وتاز است و امروزه آنچه شنیده و دیده می‌شود از ابتلای بستگان و آشنایان به ویروس کرونا، قرنطینه بیماران و یا بستری در مراکز درمانی است.

 

آن‌طور که سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرده هم‌اکنون ۲۹۲ بیمار مبتلابه کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۸۷ نفر از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته شناسایی و بستری‌شده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد ورود بیماران مبتلابه کرونا به بخشهای ICU نیز در حال افزایش است. هم‌اکنون ۳۶ بیمار تحت مراقبت‌های ویژه و همچنین ۱۳ تن از همین بیماران در وضعیت وخیم این بیماری به سر می‌برند.

دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کنار درمان بیماران مبتلابه کرونا در تمامی بیمارستان‌های استان همچون گذشته در حال واکسیناسیون گروه‌های هدف ازجمله بیماران صعب‌العلاج و سالمندان است.

در کل استان گیلان، یک هزار و ۱۳۸ پایگاه واکسیناسیون تجمیعی، مرکز خدمات جامع سلامت، خانه بهداشت و همچنین سایت خودرویی وجود دارد که فرایند تزریق دوره‌های واکسن را دنبال می‌کنند.

به گفته دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان این استان توانسته با همکاری و هم‌گرایی همه‌جانبه پوشش ۹۵ درصدی نوبت اول، پوشش ۸۹ درصدی در نوبت دوم و همچنین پوشش ۳۱ درصدی نوبت سوم تزریق واکسن کرونا را کسب کند.

به استناد آمار و بررسی‌های اطلاعات ارائه‌شده توسط وزارت بهداشت استان گیلان همچنان در پوشش هر سه نوبت واکسیناسیون درس در استان‌های کشور قرار دارد و این مهم توانسته از ابتلای شدید بیماری کرونا در مردم به‌شدت بکاهد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جدی گرفتن استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و همچنین تکمیل چرخه واکسن از مهم‌ترین توصیه‌هایی است که هم مردم به آن اعتقاددارند و هم متأسفانه عده‌ای نسبت به آن بی‌توجه‌اند و همچنان خود را به خواب‌زده‌اند.

انتهای پیام/۳۳۸۹




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *