» آخرین اخبار » گیلان » اجرای بیش از ۷۵۰ برنامه دهه فجر در شهرستان رشت

اجرای بیش از ۷۵۰ برنامه دهه فجر در شهرستان رشت

بهمن ۱۳, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان فرمانده سپاه مرکزی رشت، از اجرای بیش از ۷۵۰ برنامه همزمان با آغاز دهه مبارک فجر در شهرستان رشت خبر داد.

سید اکبر قاسمی در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: توجه به معارف و حاکمیت الهی یکی از شاخصه های معمار کبیر انقلاب بود.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) یک رهبر الهی بود و فریادش فریاد اسلام و خدا بود، اظهار کرد: امام خمینی(ره) به برکت الهی همواره در دل ها نفوذ داشت.

قاسمی عنوان کرد: وحدت و یکپارچگی رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود لذا دهه فجر سرآغاز طلوع اسلام و مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ کشور است.

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت، افزود: نظام سلطه با پیروزی انقلاب برچیده شد.

فرمانده سپاه مرکزی رشت، با تاکید بر اینکه دشمنان سعی بر این دارند که انقلاب و امام(ره) را از یاد مردم ببرند، تصریح کرد: دهه فجر یادآور انقلاب و تجسم اراده امام(ره) است‌ و هرگز از یادها نخواهد رفت.

قاسمی با اشاره به اینکه انقلاب دستاوردهای بسیاری را برای کشور به ارمغان آورد، خاطرنشان کرد: جایگزینی اسلام ناب محمدی به جای اسلام آمریکایی، بیداری مسلمان، ایجاد ملت نمونه از صدر اسلام تاکنون، تغییر رژیم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی به نظام اسلامی، قطع ایادی چپاولگران، سرنگونی حکومت پهلوی و تشکیل حکومت جمهوری اسلامی و وحدت وسیع سنی و شیعه، وحدت و یکپارچگی ملی و قطع امتیازات آمریکا و انگلستان در ایران، ثبات کشور در برابر توطئه ها و مردمی شدن نظام، جهانی شدن انقلاب و الگو قرار گرفتن اتقلاب در دیگر کشورها و… از دستاوردهای سیاسی انقلاب شمرده می شود.

وی ادامه داد: سازندگی کشور با اولویت مناطق محروم، توسعه و سازندگی کشور، ساخت زیربناهای عظیم کشور، توسعه ریلی، توسعه زیر ساخته های شهری و روستایی، حمایت از تولید، آبرسانی و توسعه صنعت برق و گازرسانی و توسعه پتروشیمی و… از دستاوردهای اقتصادی انقلاب است.

فرمانده سپاه مرکزی رشت اضافه کرد: تشکیل بسیج و سپاه پاسداران، شکست ابرقدرت های جهان، ثبات کشور در برابر توطئه ها، خوداتکایی و قطع مستشاران، اثبات مظلومیت انقلاب اسلامی، استقلال نیروهای مسلح و همگرایی مردم با نیروهای مسلح، رشد صنایع دفاعی و نظامی و زیر دریایی ها از دستاوردهای دفاعی و امنیتی انقلاب محسوب می شود.

وی با بیان اینکه پیشرفت های علمی، خود باوری صنعتی و اهتمام به مفاخر علمی کشور، نهضت سواد آموزی، پرورش نسل های قوی علمی، توسعه شرکت های داش بنیان، نانوفناوری، طراحی و ساخت ابریارانه و پیشرفت در سلول های بنیادین از دستاوردهای علمی انقلاب است، تصریح کرد: وحدت کلمه و همبستگی، تحول در ملتی حاضر در صحنه، تحول و افزایش روحیه تعاون، فرهنگ جهادی، گسترش فرهنگ قرآنی و بالا بردن فرهنگ مردم، احساس نشاط ملی و مقابله با تهاجم فرهنگی از دستاوردهای انقلاب از بعد فرهنگی است.

قاسمی اضافه کرد: باز شدن دریچه نور امید به سوی مسلمانان و باورمندی مستضعفان به ایستادگی در برابر استکبار جهانی، ایجاد تحول و خودباوری ملت ها و دنیای اسلام، تحول و تمسک به ارزش های معنوی و احیای سنت اعتکاف و خودباوری از دستاوردهای معنوی و معرفتی انقلاب است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با تاکید بر اینکه انقلاب تحولات عمده در کشور ایجاد کرد گفت: تبدیل سلطنت به حکومت مردم سالاری دینی و تحقیرشدگی به اعتماد به نفس از شاخص های انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب با توکل به خدا و به برکت امام و خواست مردم تشکیل شد، تصریح کرد: انقلاب به ملت و کشور شخصیت و هویت داد و جوش و تحرک و مردم سالاری دینی از برکات انقلاب بود.

قاسمی به شاخص های امام(ره) اشاره و اظهار کرد: امام(ره) اسلام ناب محمدی را به جای اسلام آمریکایی وارد کشور کرد، اسلام حقوق پا برهنگان بود.

فرمانده سپاه مرکزی رشت ادامه داد: رعایت تقوا در مسائل شخصی و سیاسی، ‌محاسبات معنوی در تصمیمات، توجه به مردم و کسب رضای الهی از شاخص های امام(ره) است.

وی با تاکید بر اینکه برای امام(ره) یاس و ترس و غفلت و غرور معنا نداشت، افزود: اسلام تشریفاتی، بی تفاوتی نسبت به مظلومان و کمک به زورگویان از شاخص های اسلام آمریکایی است که امام(ره) با انقلاب مردمی که انجام داد اسلام ناب محمدی(ص) را برپا نمود.

قاسمی به اجرای برنامه های دهه فجر پرداخت اظهار کرد: دهه فجر امسال با شعار جشن ملی ۱۴۰۰ آغاز شد.

فرمانده سپاه مرکزی رشت با بیان اینکه بیش از ۷۵۰ برنامه در طول این دهه توسط سپاه ناحیه مرکزی رشت به همت بسیجیان در پایگاه ها، مساجد و دیگر اماکن فرهنگی شهرستان رشت تدوین و اجرایی خواهد شد گفت: رژه موتورسواران از فرودگاه تا گلزار شهدای رشت، برپایی نمایشگاه حوزه های  مقاومت، یادواره شهدای مدافع حرم، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، برگزاری  مسابقات قرآنی و ورزشی، اجرای پاتوق سرود، نشست های بصیرتی و نشست های تخصصی با فعالان فضای مجازی، اکران فیلم های عمار، شبی با خاطرات انقلاب، افتتاح پایگاه بسیج، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری جشن انقلاب، جشنواره صنایع دستی، برپایی میز خدمت در مناطق محروم، مسابقات اذان و حفظ قرآن کریم و افتتاح مرکز رشد و علمی بسیج و همچنین توزیع بسته های معیشتی از جمله برنامه سپاه ناحیه مرکزی رشت در  دهه فجر انقلاب اسلامی ایران است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×