» آخرین اخبار » گیلان » افتتاح ۳۲۵۰ میلیاردی پروژه های عمرانی گیلان در دهه فجر

افتتاح ۳۲۵۰ میلیاردی پروژه های عمرانی گیلان در دهه فجر

بهمن ۱۳, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان معاون عمرانی استاندار گیلان، از افتتاح ۱۲۰۰ پروژه عمرانی در ایام الله دهه فجر با اعتبار ۳۲۵۰ میلیارد تومان در بخش های مختلف همه شهرستان های گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه ها در حوزه های راه، آب، برق، گاز و بهداشت و درمان شهری و روستایی است.

عباس صابر، با بیان اینکه استان گیلان ۲۹۰۵ روستا دارد، اظهار کرد: از این تعداد روستا، ۲۰۶۰ روستا بالای بیست خانوار بوده و لذا سیاست دولت در حوزه روستاها در قالب طرح هادی مشخص و دنبال می شود.

وی با اشاره به توجه طرح های هادی به ظرفیت ها و قابلیت ها و نیازمندی های روستاها، افزود: کلیه مزیت های روستا اعم از مسکونی و گردشگری و اقتصادی و اشتغالزایی و کشاورزی و… احصا و اقدامات لازم اجرایی می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، حدود ۷۵۰ طرح هادی روستایی را نیازمند بازنگری دانست و تصریح کرد: به مرور زمان مزیت ها و ظرفیت های روستاها تغییر می کند و باید به پیشران های اقتصادی روستا توجه کنیم.

صابر در گفت وگوی ویژه خبری باران، با اشاره به رشد و توسعه روزافزون روستاها بعد از انقلاب، عنوان کرد: گیلان بالغ بر ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار و ۱۱۵ هزار هکتار اراضی باغی و حدود ۷۵ هزار هکتار کشت سایر محصولات دارد که ظرفیت بسیار بزرگی است؛ همچنین از استان های پیشرو در تامین برنج هستیم و مرکبات و فندق و گردو و کیوی گیلان جایگاه خوبی در صادرات به ویژه از مرز آستارا دارند.

وی از بهره برداری از راه آهن رشت کاسپین در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: گیلان به راه آهن سراسری متصل بوده و با بهره برداری از این قطعه کریدور شمال جنوب تکمیل شده و حمل و نقل ترکیبی یعنی ریلی و دریایی رقم می خورد.

معاون استاندار گیلان، توسعه ظرفیت های ترانزیتی کشور را در گرو حمل و نقل ترکیبی دانست و گفت: صنعت دریایی یکی از زیرساخت های توسعه گیلان است.

وی با اشاره به تولید ۲۸۵۴ مگاوات برق در گیلان و مصرف ۲۳۰۰ مگاواتی گیلانی ها، اضافه کرد: کرد: همچنین ۱۰۱ مگاوات تولید برق تجدیدپذیر داریم.

صابر، از افتتاح ۱۲۰۰ پروژه عمرانی در ایام الله دهه فجر با اعتبار ۳۲۵۰ میلیارد تومان در بخش های مختلف همه شهرستان های گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه ها در حوزه های راه، آب، برق، گاز و بهداشت و درمان شهری و روستایی بوده و برای ۱۶ هزار نفر اشتغال موقت و دائم ایجاد کرده است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×