» آخرین اخبار » گیلان » برگزاری جشنواره ملی و بین المللی «سرود فجر» در گیلان

برگزاری جشنواره ملی و بین المللی «سرود فجر» در گیلان

بهمن ۱۳, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان معاون فرهنگی و هنری سپاه قدس گیلان، از برگزاری جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر در گیلان خبر داد و گفت: این جشنواره از بهمن ۱۴۰۰ تا فروردین ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

سید غلامرضا امیری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر که با هدف اعتلای جریان سرود و گروه‌ های سرود، جریان سازی، ترویج و تبلیغ سرود، توانمندسازی گروه ‌ها و مربیان سرود، تربیت و کشف استعدادهای پنهان، شناسایی و معرفی گروه ‌های سرود برتر و الگو و تولید سرود و نماهنگ در موضوعات جشنواره از بهمن ۱۴۰۰ لغایت فروردین ۱۴۰۱ در گیلان برگزار می‌شود و گروه ‌های شاخص و منتخب به رقابت‌ های ملی و بین ‌المللی راه خواهند یافت.

وی با اشاره به اینکه سرود و آواهای انقلابی از اول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مورد عنایت و توجه جریان انقلاب بوده و نقش موثری در حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و حماسه سازی ملت داشته است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری، از سرود به عنوان یک اقدام جریان ساز نام بردند که می‌تواند مانند هوای تازه و بهاری نفوذ کند و اثرگذار باشد و در همین راستا از سرود نماهنگ «ارغوان»، سرود نماهنگ «ایران ما» و… که توسط خانه سرود و موسیقی بسیج تولید شد، به عنوان یک کار پسندیده و شایسته نام بردند. در یک دهه اخیر گروه‌های سرود در سراسر کشور در مناسبت‌ها و موضوعات مهم انقلاب اسلامی همواره نقش آفرینی کرده‌اند.

معاون فرهنگی و هنری سپاه قدس گیلان گفت: با شیوع ویروس منحوس کرونا سرود یک فناوری برای برگزاری جشن‌های خیابانی نیمه شعبان و عید سعید غدیر و… شد که توانست نشاط و شادی را در محله‌ها و شهرها و روستاها به ارمغان آورد و در گیلان هم گروه‌های سرود مختلف در این نشاط و شادی نقش ویژه‌ای داشتند.

دبیر اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر گیلان ادامه داد: برگزاری یک جشنواره فاخر ملی سرود ضروری به نظر می‌رسید و بنا بر این ضرورت مهم، اولین دوره جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر در استان گیلان با همت معاونت فرهنگی و هنری سپاه قدس استان و همزمان با سراسر کشور و در چهار قالب سرود، آکاپلا(همخوانی گروه های سرود بدون موسیقی)، بازخوانی سرودهای آماده و همچنین طرح و ایده ساخت نماهنگ برگزار می ‌شود.

امیری افزود: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره، می ‌توانند آثار تولیدی خود در زمینه موضوعات جشنواره «امید به آینده»، «ائمه اطهار(ع)»، «شخصیت‌های ملی و مذهبی(امام و شهدا، مفاخر استانی، خانواده‌های شهدا و جانبازان و…)»، «نوجوان ایرانی، آینده ساز ایران»، «سبک زندگی(ایرانی، اسلامی)»، «کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی و تولید»، «مقاومت و تمدن نوین اسلامی»، «مقابله با استکبار جهانی و صیهونیسم»، «ایران در مسیر پیشرفت و اقتدار»، «مقابله با کرونا، شهدا و مدافعان سلامت»، «خانواده، جمعیت»، «بیانیه گام دوم، ظرفیت‌ها، عدالت پروری و…» و بخش ویژه «پرداختن به شخصیت و مکتب سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس» را برای ارزیابی و داوری از طریق وب سایت جشنواره به نشانی http://festivalsorood.ir ارسال کنند.

معاون فرهنگی و هنری سپاه قدس گیلان در رابطه با جدول زمانبندی این جشنواره نیز خاطرنشان کرد: شروع فراخوان جشنواره ۳۰ دی ‌ماه امسال بوده و پایان مهلت ارسال آثار نیز ۳۰ بهمن‌ماه تعیین شده است؛ این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برندگان خود را خواهد شناخت.

به گفته امیری، اجرای مرحله استانی جشنواره، اسفندماه امسال است که بعد از آن با پخش آیتم گروه‌ های منتخب از شبکه ‌های استانی و دریافت آرای مردمی از طریق رسانه‌های استانی در نوروز ۱۴۰۱، برنامه اختتامیه را بین روزهای ۲۵ لغایت ۲۹ فروردین سال جدید برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای گروه‌های منتخب در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، گفت: در نهایت این جشنواره با برگزاری مسابقه بزرگ تلویزیونی سرود کشوری(تلنت) در تیرماه ۱۴۰۱ به کار خود پایان خواهد داد.

دبیر اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر گیلان اضافه کرد: علاقمندان جهت ثبت نام و ارسال آثار به سایت جشنواره به آدرس http://festivalsorood.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×