» آخرین اخبار » گیلان » مهلت ۲۰ روزه استاندار گیلان به ساحل‌خواران دولتی/ ۲۱۰ هکتار از سواحل گیلان در تصرف دستگاه‌های دولتی است

مهلت ۲۰ روزه استاندار گیلان به ساحل‌خواران دولتی/ ۲۱۰ هکتار از سواحل گیلان در تصرف دستگاه‌های دولتی است

بهمن ۱۰, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز در جلسه فوق‌العاده با شماری از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گیلان در سالن جلسات استانداری با اشاره به مصوبات سفر رئیس‌جمهور به گیلان اظهار کرد: پیرو دستور آیت‌الله رئیسی، کلیه دستگاه‌های دولتی موظفند نسبت به آزادسازی مناطق ساحلی تصرف‌شده تا حد مجاز قانونی (حداقل ۶۰ متر از ساحل) اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تأکید رئیس‌جمهوری در این زمینه این است که دولت خود باید الگو باشد، افزود: هر یک از دستگاه‌های دولتی که تصرفاتی در مناطق ساحلی دارند، با فوریت و ظرف کمتر از ۲۰ روز، اقدامات لازم را اجرا و نتیجه را به استانداری برای ارائه به دفتر رئیس‌جمهوری اعلام کنند.

وی افزود: ۲۷۰ کیلومتر از سواحل کشور در گیلان واقع‌شده که ۷۹ کیلومتر و به مساحت ۲۱۰ هکتار در ۳۹ نقطه در تصرف دستگاه‌های مختلف دولتی است که باید آزادسازی شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر اینکه سواحل گیلان برای بهره‌مندی همه مردم از مواهب خدادادی دریا است، بیان کرد: هیچ فرد و دستگاهی حق تصرف در این بخش را ندارد و به‌طور جدی با ساحل خواران بر اساس قانون برخورد می‌شود.

وی منابع طبیعی استان را مکلف کرد تا نسبت به شناسایی نقاط تصرف‌شده دستگاه‌های دولتی با در نظر گرفتن قانون مستحدث ساحلی اقدام و نسبت به آزادسازی آن دسته از اراضی دولتی که در حریم دریا قرار دارد، اقدام شود.

عباسی همچنین از حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور و معاونان شماری از وزرا در دوشنبه هفته جاری برای بازدید میدانی و برگزاری جلسه آزادسازی سواحل گیلان در این استان خبر داد.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ع




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *