» آخرین اخبار » فناوری » قاشقی که غذا را خوشمزه تر می‌کند!

قاشقی که غذا را خوشمزه تر می‌کند!

دی ۱۸, ۱۴۰۰ 0۰


یک سال پس از حمله به کاخ کنگره آمریکا، روزنامه ‌ها به این موضوع پرداخته و سخنان بایدن درباره مقصر این حمله را منعکس کرده‌اند. در حاشیه اخبار نیز به اختراعات بشر و سازه‌هایی که در آینده خواهند آمد اشاره شده است.

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی در شرح مهمترین اخبار روزنامه‌های جهان در روز شنبه ـ ۱۸ دی ماه ـ آورده است:

یک سال نادیده انگاری

عکسی از ساختمان کنگره، در انبوهی از رنگ ها و چراغانی، در صفحه نخست تمامی روزنامه های آمریکا آمده است. یک سال دیگر از حمله به کاخ کنگره گذشت. عنوان نخست روزنامه نیویورک تایمز می گوید: همچنان که آمریکا شورش علیه کاخ کنگره را به یاد می آورد، بایدن، ترامپ را محکوم می کند. این حمله خنجر به گلوی آمریکا بود. بایدن، رئیس جمهوری پیشین را متهم کرد. زولان کانو یانگز  تحلیلگر آمریکایی می گوید: یک حمله مستقیم و یک سال نادیده گرفتن آن آدم. مقصود ترامپ است.

کلاف دروغ‌ها

قاشقی که غذا را خوشمزه تر می‌کند!

روزنامه های آمریکا نگاه به حمله به کاخ کنگره دارند. یک سال پس از حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا اکنون جوزف بادین، رئیس جمهوری آن کشور، باز ترامپ را محکوم کرده، می گوید: او کلاف سردرگم دروغ ها است.
نیویورک تایمز، همراه با دیگر روزنامه های آمریکا به نقل از حرف های بایدن می گوید: رئیس جمهوری، نقش خشونت بار سلف خود را در حمله به کنگره محکوم می کند.
روزنامه های فرانسه و با آن ها، لوموند، نگاهی به تنش های اعلام شده آمریکا میان روسیه و اکراین دارند. می نویسد: امانوئل ماکرون می گوید: اتحادیه اروپا، باید صریح و دقیق، با روسیه، درباره اکراین، به مذاکره بپردازد.

اعتراض قزاقستان

قاشقی که غذا را خوشمزه تر می‌کند!

برخی از روزنامه های جهان، نگاه به قزاقستان دارند. باز گاز اشک آور و گلوله.  گاردین نوشت: رئیس جمهوری قزاقستان می گوید: فرمان آتش با قدرت مرگبار داده ام. او تظاهرکنندگان را راهزن و تروریست خوانده و می گوید اعمال فشار علیه آن ها ادامه خواهد داشت.
شوآن واگر می گوید تظاهرات به سبب گرانی آغاز و حالا معترضان بر بی عدالتی و فساد، اعتراض دارند. درگیری ها، خشونت آمیزند. با ادامه ناآرامی ها، چتربازان، به میدان آمده اند. ساختمان های در آتش و خودروهای آهن پاره شده در خیابان دیده می شوند. بنای شهرداری در آتش و دود است. رئیس جمهوری قزاقستان بر اساس پیمان با روسیه، خواستار راهی شدن نیروهای صلح برای کمک به او شده است. تظاهرکنندگان دم از اصلاحات و رفاه می زنند.

در حاشیه خبرهای امروز آمده است:
 

اختراعات آینده

قاشقی که غذا را خوشمزه تر می‌کند!

وال ستریت جورنال، روزنامه آمریکایی نگاهی دارد به نمایشگاهی با این عنوان: آینده همه چیز. روزنامه از اختراعات و ابداعاتی در سال ۲۰۲۲ می گوید: که در عرصه سلامت، تربیت، حمل و نقل، این ابداع ها و فن آوری ها، شیوه زندگی، کار و تفریح آدم ها را، دگرگون می کنند. از «هدستی» که به خیال پردازی آدم ها قدرت می بخشد و از قاشقی که غذا را خوشمزه تر و گواراتر می سازد. از سنجاق سینه ای که شنونده درد دل های تنهایی های آدم ها خواهد بود، تا اختراعاتی که به انسان برای بهتر و طولانی تر زندگی کردن، کمک خواهند کرد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×