» دسته‌بندی نشده » سرچشمه پدیده اتوبوس‌‌خوابی تفکر «مانور تجمل» دولت سازندگی است

سرچشمه پدیده اتوبوس‌‌خوابی تفکر «مانور تجمل» دولت سازندگی است

دی ۱۵, ۱۴۰۰ 0۰


محمد گودرزی فعال دانشجویی و دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به ماجرای اتوبوس‌خوابی برخی افراد بی سرپناه تاکید کرد: پدیده اتوبوس‌خوابی، یک معضل اجتماعی بوده و موضوع جدیدی نیست و نمی‌توان گفت چون در یک شهر چند نفر اتوبوس خواب وجود دارد مردم این شهر فقیر هستند.

وی افزود: حدود ۴ ماه از عمر دولت گذشته و اینکه مرفهین بی درد و عناصر زنجیره‌ای لیبرال پدیده اتوبوس‌خوابی و مسائل مشابه را  به دولت سیزدهم و شهرداری فعلی ربط می‌دهند برای پوشاندن واقعیت و علت‌های اصلی این موضوع هاست.

گودرزی تصریح کرد: علت اصلی ایجاد فقر و استمرار آن و همچنین ایجاد برخی مسائل اجتماعی مثل اتوبوس‌خوابی به عملکرد دولت‌های لیبرالی بازمی‌گردد. در زمان دولت سازندگی بود که توسعه را مقدم بر عدالت می‌دانستند و به بهانه توسعه و کوچک سازی دولت منابع و سرمایه های دولت را به سرمایه گذاران و وابستگان خودشان واگذار کردند و در اندیشه آنها عدالت و ریشه کن کردن فقر و در یک کلام بحران اجتماعی و درد مردم جایگاهی نداشت.

این فعال دانشجویی گفت: این عده معلوم الحال صرفاً به دنبال تحقق سیاست‌های اشرافی‌گری آقای هاشمی رفسنجانی بودند، همان خطبه معروف «مانور تجمل» و سیاست‌های از این دست بود که باعث شد خدمت به مردم در اندیشه برخی مسئولان فراموش شود و به دنبال سیاست‌های دولت سازندگی، این اندیشه در برخی مسئولان شکل گرفت و این جریان تنها به دنبال ثروتمند شدن یاران خود بودند.

وی ادامه داد: مسئولانی که در دولت هاشمی تربیت شده بودند در دولت تدبیر و امید و قبل از آن هم دولت اصلاحات قدرت را به دست گرفتند ولی آنها هم فکری برای حل این معضلات و مسائل نکردند.

گودرزی ادامه داد: این دولت‌های اصلاح طلب به سمت مسکن سازی نرفتند و شغل ایجاد نکردند و الویت آنها صرفاً وابستگی خارجی بود و نتیجه این می‌شود که ما شاهد این مسائل و مشکلات هستیم.

وی افزود: پیاده نظام دولت‌های گذشته، چنین مواردی را صرفاً به دوره حال ربط می‌دهند و این برای این است که ذهن مردم را به سمت آدرس غلط سوق دهند.

گودرزی ادامه داد: به نظر ما باید دادستان کل کشور به‌عنوان مدعی العموم وارد شده و هر مسئولی که با ترک فعل باعث ایجاد و تشدید چنین پدیده هایی در طول انقلاب شده را به مجازات کند.

وی گفت: تفاوت دولت آقای رئیسی با قبل این است که شخص رییس جمهور در بین زاغه‌نشینان و کپرنشینان حاضر می‌شود و اولویتش درد مردم است، علارغم دولت های گذشته که صرفاً دنبال وابستگی و اشرافی گری بودند و با ویدیو پروژکتور دولت داری می کردند.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت گفت: امیدواریم که دولت سیزدهم و شهرداری فعلی با بازگشت به سمت مردم و انگیزه خدمت واقعی به مردم، مسائل و معضلات را حل کنند.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *