» آخرین اخبار » فناوری » ۲ برنده جایزه “نوآوری” نمایشگاه CES

۲ برنده جایزه “نوآوری” نمایشگاه CES

دی ۱۵, ۱۴۰۰ 0۰


عینک واقعیت افزوده شرکت فناوری‌های “کورا”(Kura) و توفال‌های خورشیدی از برندگان “جایزه نوآوری” CES ۲۰۲۲ هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، عینک‌های واقعیت افزوده یا AR به سرعت در حال گسترش در جهان هستند. یکی از نمونه‌های آن عینک‌های شرکت “متا” است و شایعاتی در مورد عینک واقعیت مجازی شرکت اپل نیز به گوش می‌رسد.

با این حال به نظر می‌رسد “کورا” در طراحی عینک‌هایش برتری کسب کرده است. عینک‌های “کورا” با فریم‌های براق و مشکی و لنزهای شفافش شبیه به یک عینک مطالعه معمولی به نظر می‌رسد.

این عینک دارای یک نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی مینیاتوری تمام رنگی شخصی‌سازی شده است. این عینک‌ دارای نرم‌افزار و سخت‌افزار است و یک کیت توسعه نرم‌افزار دارد و کاربران پریمیوم قابلیت به روز رسانی آن را دارند.

توانایی این محصول در ایجاد نسبت یک به یک فضای مجازی به واقعی تجربه‌ای همه‌جانبه در محیط “دورحضوری”(Telepresence) ایجاد می‌کند.

این عینک پایه‌های اصلی ساخت عینکی برای ترکیب محتوای جهان متاورس را با محیط اطراف کاربر فراهم می‌کند.

برنده دیگر جایزه نوآوری CES،  توفال خورشیدی تیمبرلین (Timberline Solar Energy Shingles) از شرکت GAF Energy بود. توفال خورشیدی سلول‌های خورشیدی طراحی شده‌ایی هستند که شبیه به تخته سنگ معمولی یا لایه‌های قیروگونی به نظر می‌رسند.

۲ برنده جایزه "نوآوری" نمایشگاه CES

انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند زیرا این بیم می‌رود که اثرات تغییرات جوی آغاز شده باشد.

اگرچه صفحه‌های خورشیدی فناوری جدیدی نیستند اما توفال‌های خورشیدی تیمبرلین را می‌توان تنها با استفاده از یک میخ‌کوب روی سقف نصب کرد. در حالی که برای نصب صفحات خورشیدی که جدا از سقف و بر روی یک قطعه فلزی نصب می‌شوند باید ده‌ها سوراخ روی سطح سقف ایجاد کرد. هرگونه آسیبی که در نتیجه‌ی این سوراخ‌ها به وجود بیاید توسط ضمانت‌نامه سقف پوشش داده نمی‌شود.  

شرکت GAF Energy در بیانیه‌ای گفت: این توفال‌ها آب‌گریز بوده و قوی هستند و می‌توانند در برابر وزش باد تا سرعت ۱۳۰ مایل بر ساعت مقاومت کنند.  

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×