» دسته‌بندی نشده » استرالیا و ژاپن معاهده‌ای درخصوص همکاری‌های امنیتی امضا می‌کنند

استرالیا و ژاپن معاهده‌ای درخصوص همکاری‌های امنیتی امضا می‌کنند

دی ۱۵, ۱۴۰۰ 1۰


پس از اینکه نخست وزیر ژاپن سفرهایش را به استرالیا و آمریکا به‌دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ لغو کرد، استرالیا و ژاپن قرار است روز پنجشنبه در یک نشست مجازی معاهده‌ای را برای “تقویت همکاری‌های دفاعی و امنیتی” امضا کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا گفت که رهبران هر دو کشور یک “توافقنامه دسترسی متقابل” را امضا خواهند کرد؛ توافقنامه‌ای که برای اولین بار چارچوبی را برای نیروهای دفاعی هر دو کشور تنظیم می‌کند تا با یکدیگر همکاری کنند.

موریسون در بیانیه‌ای اظهار کرد: این معاهده، بیانیه تعهد دو کشور (استرالیا و ژاپن) برای همکاری در مواجه با چالش‌های امنیتی استراتژیک مشترکی خواهد بود که با آن‌ها روبه‌رو هستیم و همچنین به ایجاد امنیت و ثبات منطقه هند-اقیانوسیه کمک خواهد کرد.

استرالیا و ژاپن همچنین قصد دارند درخصوص فرصت‌هایی برای تقویت مشارکت‌های دولتی و تجاری در زمینه انرژی پاک، فناوری‌های حیاتی و مواد بحث کنند.

موریسون افزود: همکاری ما همچنین شامل گسترش دستورکار برای گروه “کواد” با هند و آمریکا و رویکرد مشترک ما درخصوص کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

گروه “کواد” گروهی است که کشورهای عضو آن شامل هند، ژاپن، آمریکا و استرالیا است.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن روز سه‌شنبه اظهار کرد که قبل از شروع جلسه بعدی پارلمان در ۱۷ ژانویه، از سفرهای خارجی خود خودداری خواهد کرد تا بر برنامه‌ریزی درخصوص اقدامات علیه همه‌گیری کووید-۱۹ تمرکز کند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×