» دسته‌بندی نشده » هند و استرالیا با توسعه روابط دیپلماتیک متقابل موافقت کردند

هند و استرالیا با توسعه روابط دیپلماتیک متقابل موافقت کردند

مهر ۱۸, ۱۴۰۱ 0۰


وزیر امور خارجه هند امروز (دوشنبه) در کنفرانس خبری مشترکی با همتای استرالیایی‌اش گفت: دهلی‌نو و کانبرا توافق کردند تا حضور دیپلماتیک متقابل را توسعه دهند تا پتانسیل کامل مشارکت دوجانبه آشکار شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سوبراهمانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند در این کنفراس خبری مشترک با نی وانگ، همتای استرالیایی‌اش گفت: ما درباره موضوعات مختلف از جمله تجارت و اقتصاد، آموزش، دفاع و امنیت، انرژی پاک، و همچنین توافق‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌هایی که امضا کرده‌ایم، صحبت کردیم اما حقیقت این است که توسعه حضور دیپلماتیک‌مان در کشورهای یکدیگر به نفع هر دو طرف است. در نتیجه، ما قطعا از گسترش حضور استرالیا در هند استقبال می‌کنیم و در تلاشیم تا همزمان حضور خودمان را در آن کشور توسعه دهیم. هر دو طرف به وجود پتانسیل عظیم در مشارکت دوجانبه میان هند و استرالیا اذعان دارند.

این دو دیپلمات ارشد همچنین درباره جنگ اوکراین و پیامدهایش، اوضاع در منطقه اقیانوس آرام-هند، پیشرفت در مذاکرات گروه چهارجانبه، مسائل گروه ۲۰، سازمان ملل، برخی موضوعات در سازمان بین‌المللی انرژی اتمی، بودجه مربوط به تغییر اقلیم، و اهداف توسعه پایدار گفت‌وگو کردند.

جایشانکار گفت: هند به زودی ریاست گروه ۲۰ را برعهده خواهد گرفت و ‌منافع و دیدگاه‌های استرالیا به عنوان یکی از اعضای گروه ۲۰ بسیار مهم هستند.   

گروه ۲۰ یک سازمان چند کشوری متشکل از ۱۹ کشور و اتحادیه اروپاست. هند از اول دسامبر تا ۳۰ نوامبر سال ۲۰۲۳ ریاست این گروه را برعهده دارد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×