» دسته‌بندی نشده » سید حسن نصرالله: پیامدهای ترور شهید سلیمانی و المهندس تا امروز ادامه دارد

سید حسن نصرالله: پیامدهای ترور شهید سلیمانی و المهندس تا امروز ادامه دارد

دی ۱۳, ۱۴۰۰ 0۰


سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت دومین سالروز شهادت شهیدان «سردار سلیمانی» و «ابو مهدی المهندس» آغاز شد.

به گزارش ایسنا، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت دومین سالروز شهادت شهیدان «سردار سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران و «ابو مهدی المهندس» معاون رئیس حشد شعبی عراق سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان در در ابتدای سخنرانی خود ایام فاطمیه را به امت اسلامی تسلیت گفت. وی همچنین شهادت حسن ایرلو سفیر ایران در یمن را تسلیت گفت و تصریح کرد: شهید ایرلو از جمله کسانی بود که از همان ابتدای مقاومت برای همراهی مبارزان به لبنان آمد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه افزود: پیامدهای ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس به دست آمریکایی‌ها همچنان تا به امروز ادامه دارد.

وی اظهار کرد: برگزاری مراسم گرامیداشت فرماندهان پیروزی در عراق و ایران و دیگر مناطق، تاکیدی بر قدردانی از این شهدای گرانقدر است.

وی یادآور شد: طی دو سال گذشته نبردهای بزرگی مانند شمشیر قدس به وقوع پیوست که تاکیدی بر تداوم راه و شیوه شهید سلیمانی و المهندس است.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: آمریکایی‌های قاتل عراق را اشغال کردند و دهها هزار نفر را به قتل رساندند و این کشور را تخریب کرده و منابع و ثروت‌هایش را غارت کردند و دست به شنیع‌ترین شکنجه‌ها علیه عراقی‌ها زدند. داعش ساخته دست آمریکایی‌هاست و این کشور مسؤول تمام جنایت‌هایی است که در عراق صورت گرفت. آمریکا به بهانه داعش به عراق بازگشت.

سیدحسن نصرالله افزود: آمریکاست که عراق را اشغال کرد و در این کشور راه استبداد را در پیش گرفت و قبل از ترور شهید سلیمانی دست به جنایت‌ها و کشتارهای بسیار در این کشور زد.

وی تاکید کرد: شهید سلیمانی در کنار ملت عراق ایستاد و در تاسیس مقاومت نقش داشت و جمهوری اسلامی ایران نخستین کسی بود که برای مقابله با داعش که ساخته دست واشنگتن است، در کنار ملت عراق ایستاد.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه شهید سلیمانی در مقابل اشغالگران ایستاد و در تاسیس گروه‌های مقاومت عراق نقش داشت، گفت: شهید سلیمانی نخستین کسی بود که برای دفاع از شهرها و روستاها و مقدسات عراق در برابر گروه تروریستی داعش، در کنار ملت عراق ایستاد، امنیتی که عراق امروز از آن برخوردار است به برکت خون شهیدان است. پس آیا انصاف است که آمریکایی‌های قاتل را با ایران که از عراق حمایت کرد، مقایسه کرد؟ فاجعه بار است که شهیدانی که از عراق حمایت کردند را با آمریکایی‌هایی که دست به جنایت و کشتار زدند، مقایسه کرد.

در حال تکمیل…



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×