» آخرین اخبار » گیلان » ۱۱۹ طرح اشتغال در بندرانزلی ایجاد شد

۱۱۹ طرح اشتغال در بندرانزلی ایجاد شد

دی ۸, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان رئیس کمیته امداد بندرانزلی گفت: از ابتدای امسال ۱۱۹ طرح اشتغال ایجاد و بالغ بر ۵۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال وام اشتغال پرداخت شده است.

واحد موحدی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هدف اصلی کمیته امداد رساندن خانواده‌ها به مرحله‌ای از توانمندی است که این بخش با کمک واحد اشتغال کمیته امداد و پرداخت وام‌های اشتغال صورت می‌گیرد تا با راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک و بزرگ جامعه تحت پوشش بتوانند روزی حلال کسب کنند.

وی با اشاره به عملکرد ۹ ماهه واحد اشتغال کمیته امداد شهرستان بندر انزلی گفت: در بخش اشتغال در طول ۹ ماه ۱۱۹ طرح اشتغال ایجاد شده و برای امسال بالغ بر ۵۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال وام اشتغال پرداخت شده است.

موحدی فر افزود: در بخش فرصت‌های شغلی ایجاد شده از طریق اجرای طرح برای ۱۲۲ نفر و در بخش فرصت‌های شغلی ایجاد شده از طریق کاریابی برای ۲۶ نفر اشتغال ایجاد کردیم. همچنین در طول سه سال گذشته ۲۳۰ خانوار خودکفا شده و از مجموعه کمیته امداد شهرستان خارج شدند.

رئیس کمیته امداد شهرستان بندرانزلی درخصوص عملکرد ۹ ماهه صندوق امداد ولایت، افزود: درمجموع به ۲۲۵ نفر در مجموع بیش از ۱۷ میلیارد ریال در قالب تسهیلات حمایتی، اشتغال و خودکفایی، مسکن و ساختمان، تامین شهریه دانشجویان، آموزش و درمان پرداخت صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه توفیقات کمیته امداد شهرستان انزلی با هم‌افزایی همه نیکوکاران و مسئولین شهرستان است، تصریح کرد: از ابتدای امسال در واحد حمایت و مددکاری ۲۴۸ مورد پرداخت وام‌های موردی بالغ بر ۸۶۶ میلیارد ریال انجام شده است.

موحدی فر ادامه داد: در بخش عملکرد ۹ ماهه واحد مشارکت‌های مردمی نیز از ۱۲ هزار و ۷۶۴ صندوق بزرگ، متوسط و کوچک که در سطح شهرستان نصب و یا توزیع شده، بیش از هشت میلیارد و ۱۱۶ میلیون ریال درآمد حاصل از صدقات و بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۸۱۵ میلیون ریال درآمد حاصل از زکات و ۱۶ میلیارد و ۳۶۳ میلیون ریال درآمد حاصل از اکرام و ایتام و همچنین حدود ۳۰ میلیارد ریال درآمد حاصل از کمک‌های مبتنی بر نیاز داشتیم.

وی با اعلام اینکه تعداد فرزندان ایتام تحت پوشش کمیته امداد شهرستان انزلی ۸۷ نفر و تعداد فرزندان محسنین ۲۰۷ نفر هستند، گفت: ۱۹۱۱ نفر حامیان این فرزندان هستند و سرانه دریافتی فرزندان ایتام در شهرستان انزلی ۹ میلیون ریال در ماه بوده که این مبلغ بالاتر از میانگین استانی است همچنین سرانه دریافتی فرزندان محسنین حدود پنج میلیون است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×