» آخرین اخبار » گیلان » در استان به آستارا کم توجهی شده است / آستارا شهرت جهانی دارد

در استان به آستارا کم توجهی شده است / آستارا شهرت جهانی دارد

دی ۷, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان، گفت: در استان گیلان به آستارا کم توجهی شده است.

جان احمد آقایی، در جلسه شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم بندر مرزی آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در کار جزیره‌ای کارهای جزیره‌ای نتیجه نمی‌گیرد آنچه جواب‌می دهد، خرد جمعی است.

وی با بیان اینکه در موضوع رفع مشکلات فاضلاب آستارا باید از دانش همه دستگاه‌ها بهره‌مند شد، ادامه داد: در خصوص اهمیت آستارا پیشینه و قدمت آن باید بگوییم که این شهر شهرت جهانی دارد و نگین استان گیلان است.

وی با تأکید بر اینکه همه می دانیم که آستارا شاهراه صادرات کشور و دروازه طلایی اروپا است، افزود: در کنار این موضوع مهم این مسیر به عنوان مسیر قاچاق مواد مخدر برای قاچاقچیان می‌باشد و باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

آقایی، در بخش دیگر سخنان خود با ابراز تأسف از اینکه در استان به آستارا کم توجهی می‌شود، خاطر نشان کرد: یکسری از افراد هستند که در خلاء نظارتی دنبال سودجویی هستند که باید طبق قانون با آنها برخورد شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه “آستارا” از دو جهت مورد توجه است، تصریح کرد: جهت اول “گردشگری و فرهنگ” و جهت دوم “اقتصاد” می‌باشد که سبب افزایش جمعیت و شناور شدن آمار جمعیت در این شهرستان شده است.

وی با اشاره به اینکه گردشگر و سرمایه‌گذار به هیچ عنوان وارد محیط آلوده نمی شود، یادآور شد: اگر آسیب های موجود، اصلاح و مدیریت نشود اثربخشی در حوزه گردشگر و اقتصاد از بین می رود و سرمایه گذار وارد این شهرستان می شود.

معاون دادگستری گیلان با بیان اینکه مراجعه شهروندان آستارا به دادگستری در اعتراض به وجود مشکلات در حوزه فاضلاب شهری سبب شده است تا امروز دستگاه قضا در این جلسه به موضوع مذکور بپردازد، افزود: حدود ۱۸ سال است که قانون در خصوص پسماندها مصوب شده و با توجه به تأثیرات فاضلاب در سلامت و محیط زیست مردم هنوز اجرایی نشده که جای سوالات فراوان دارد.

در استان به آستارا کم توجهی شده است / آستارا شهرت جهانی دارد

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×