» آخرین اخبار » گیلان » رفع تصرف بیش از یک هکتاری اراضی ملی آستارا

رفع تصرف بیش از یک هکتاری اراضی ملی آستارا

آذر ۲۵, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان رئیس اداره منابع طبیعی آستارا، با اشاره به رفع تصرف ۱۳۸۰۰ مترمربعی از اراضی ملی، گفت: هفت متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

تورج سفرکار در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا بیش از ۱۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی را از دو متخلف در قریه بسکماچول از توابع شهرستان آستارا پس گرفتند.

وی افزود: متخلفان این عرصه ها را با سیم خاردار، فنس و پرچین محصور کرده بودند که براساس تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور و احکام قضایی، همه آثار تصرف جمع آوری و به منابع طبیعی بازگردانده شد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا، ارزش ریالی کل عرصه های رفع تصرف شده را حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برآورد کرد.

سفرکار، با اشاره به رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربعی از اراضی ملی در شهرستان آستارا، خاطرنشان کرد: پنج متخلف این اراضی ملی با ارزش بیش از شش میلیارد تومان را با سیم خاردار، فنس و پرچین محصور کرده بودند.

وی همچنین از کشف و ضبط خودروی حامل شش گونی ذغال غیر مجاز توسط ماموران منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با همکاری نیروی انتظامی شهرستان خبر داد و با اشاره به معرفی متخلفان به مرجع قضایی، تصریح کرد: با جدیت در پی مجازات متخلفان هستیم و قانون در برخورد با این متخلفین از هیچ مجازاتی دریغ نخواهد کرد.

سفرکار، با بیان اینکه وسعت اراضی ملی آستارا حدود ۴۰ هزار هکتار و جنگل های این شهرستان جزو جنگل های هیرکانی استان گیلان است تاکید کرد: حفاظت از انفال و منابع ملی در قانون اساسی وظیفه ای عمومی تعریف شده و همگان باید در صیانت از طبیعت کوشا باشیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×