» آخرین اخبار » گیلان » کار فرهنگی رکن اصلی در اجتماع و خانواده‌ها باشد

کار فرهنگی رکن اصلی در اجتماع و خانواده‌ها باشد

آذر ۲۴, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش گفت:کار فرهنگی باید در اجتماع و خانواده‌ها به عنوان یک رکن اصلی باشد گاهی اوقات می‌بینیم افراد در سبد هزینه خود همه چیز را در نظر می‌گیرند اما تا به نقطه فرهنگی می‌رسند کوتاهی می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین صنعت‌پور امیری در همایش امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان همچنین اختتامیه جشنواره گوهر فاطمی(عفاف و حجاب) نداجا که به میزبانی مدیریت عقیدتی سیاسی ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) در انزلی برگزار شد، اظهار کرد: دشمن علاوه بر جنگ نظامی و اقتصادی در حوزه جنگ فرهنگی نیز به دنبال ضربه زدن به جامعه و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: دشمن در عرصه جنگ فرهنگی به گونه‌های مختلف کار می‌کند و برای هر صنف و جماعت برنامه‌ای دارد، موفق نشده و البته موفق نخواهد شد زیرا آنها تلاش می‌کنند نور انقلاب اسلامی که نور الهی و ولایت است را خاموش کنند ولی اراده الهی اینگونه نیست.

حجت‌الاسلام صنعت پور امیری با تاکید بر اینکه هدف دشمن زمین‌گیر کردن جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: دشمن بعد از عدم موفقیت در عرصه نظامی و اقتصادی با تمام وجود در عرصه فرهنگی به میدان آمده زیرا آسیب‌پذیری انسان در این حوزه بیشتر است و پیوسته جنگ بین فریضه و وظیفه در زندگی انسان وجود دارد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: انسان اگر به دین توجه نکند، گرفتار غرایز خواهد شد زیرا غریزه یک جاده سهل و شیرین است که خیلی هم نیاز به کار فرهنگی ندارد در حالی که در تقابل بین غرایز و وظیفه انسان مومن و متدین که این عالم را بی‌هدف نمی‌داند و برای آن مبدا و معاد قائل است به راحتی قابل مدیریت است و کنترل غرایز به فضل الهی کار آسانی است.

وی با اشاره به اینکه دشمن می‌داند در کدام نقطه حرکت کند و البته جنگ اقتصادی را هم چاشنی جنگ نرم کرده و در این دو حوزه می‌خواهد نتیجه بگیرد، گفت: از مهم‌ترین عرصه‌های تقابل جنگ نرم و فرهنگی، حوزه خانواده و حجاب است و می‌بینیم شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای و رسانه‌ای امروز مشغول توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی است و توطئه توهم نیست و یک حقیقت است.

حجت‌الاسلام صنعت پور امیری تصریح کرد: شب و روز اخبار و برنامه‌هایی را می‌بینیم که کشورهای غربی در آن دغدغه آلودگی کشورهای اسلامی به ویژه ایران را دارند و طبق فرموده خدای متعال در قرآن کریم آن چیزی که کافران در زبان بگویند در دل هایشان شدیدتر است.

وی با بیان اینکه فروپاشی نظام خانواده یکی از برنامه‌هایی است که دشمنان دنبال می‌کنند، تاکید کرد: کار فرهنگی باید در اجتماع و خانواده‌ها به عنوان یک رکن اصلی باشد گاهی اوقات می‌بینیم افراد در سبد هزینه خود همه چیز را در نظر می‌گیرند اما تا به نقطه فرهنگی می‌رسند کوتاهی می‌کنند این در حالی است که دشمن روی حجاب و خانواده کار می‌کند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: در حوزه حجاب به نظر می‌رسد کار فرهنگی فعالیت اصلی و اثباتی است و کار سلبی و برخورد قهری راه آخر است و ظرافت‌های خودش را دارد. حجاب با نصب بنر و سخنرانی به راحتی حل نمی شود، بی‌حجابی در واقع بیماری مزمن اجتماعی است و آسیب‌هایی که در این حوزه شاهد هستیم به دلیل زیر سوال رفتن عفت و حیاست.

حجت‌الاسلام صنعت پور امیری تصریح کرد: خدای متعال در قرآن کریم ابتدا بر پاکی چشم و سپس بر پاکی و حفظ دامن تاکید دارد زیرا آغاز فساد و فروپاشی اخلاقی از ناپاکی چشم و نگاه است همچنین آیات متعددی مربوط به خانواده در قرآن کریم داریم که نشان دهنده اهمیت این رکن جامعه در اسلام است حتی پیامبر مکرم اسلام(ص) می‌فرماید «هیچ بنایی محبوب‌تر از بنیان خانواده در اسلام نیست» و در واقع همه حقوق و وظایفی که اسلام برای همسران تبیین کرده در راستای استحکام بنیان خانواده است.

فاطمه زهرا(س) نماد عینی امر به معروف و نهی از منکر بود

حجت‌الاسلاموالمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه بندرانزلی نیز، با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین مباحث دینی و معارف اسلامی است که متاسفانه در طول تاریخ مورد کم‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفته، اظهار کرد: خصوصا از ناحیه حاکمان جامعه و حاکمان جور در زمان ائمه که ادعای خلافت و جانشینی پیامبر اسلام(ص) را داشتند و باید به سنت رسول اکرم(ص) و قرآن کریم عمل می‌کردند ولی متاسفانه خلفای جور نیز این فریضه را عمل نکردند.

وی با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت صدیقه طاهره(س)، افزود: شرایطی که بعد از رحلت نبی مکرم اسلام در جامعه پدید آمد و حضرت فاطمه(س) با همه وجود قدم در راه جهاد فرهنگی و جهاد تبیینی نهاد، می‌بینیم همه وجود آن حضرت در ایام بعد از رحلت پیامبر تا شهادت خودشان نماد عینی و مجسم امر به معروف و نهی از منکر و به نمایش گذاشتن حجاب و عفاف بود.

امام جمعه بندر انزلی با اشاره به حضور حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد و بیان خطبه فدکیه، تصریح کرد: نوع پوشش، رفتار و منش آن حضرت برای جامعه ما به ویژه بانوان باید بسیار مورد توجه باشد. اگرچه بحث امر به معروف ‏و نهی از منکر منحصر به حجاب نیست و این فریضه فراتر از بحث حجاب و پوشش است ولی یکی از مصادیق رایج آن به ویژه در زمان ما مسئله حجاب است که باید مورد توجه باشد.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) در خطبه فدکیه آنجایی که فرایض دینی را بر می‌شمارند و هر کدام از اهداف این فرایض را مورد تاکید قرار می‌دهند در زمینه امر به معروف و نهی از منکر می‌گویند خداوند این فریضه را برای مصلحت عمومی که برای جامعه مقرر شده تا کجی و انحراف را اصلاح کند که نشان‌دهنده کارکرد اصلی امر به معروف و نهی از منکر در حرکت جامعه به سوی کمال و سعادت است.

امام جمعه بندر انزلی با اشاره به بیانی از حضرت علی(ع) گفت: انسان نسبت به هر چیزی که جهل داشته باشد دشمنی می‌کند و جهل انسان نسبت به امر به معروف و نهی از منکر باعث می‌شود در این زمینه کم‌کاری داشته باشد و حتی در بعضی جاها با آن مقابله کند.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین تاکید کرد: مسئله حجاب به عنوان یک زینت برای زن در شرع مقدس معرفی شده ولی می‌بینیم عده‌ای با آن مخالفت می‌کنند در صورتی که حاکمان جوامع در طول تاریخ اگر سعادت افراد جامعه خودشان را می‌خواستند باید از حجاب استقبال می‌کردند زیرا همانطور که می‌بینیم انبیای الهی که سرآمد انسان‌ها هستند و به ویژه پیامبر اسلام به عنوان اسوه حسنه در آیات قرآن کریم همسران پیامبر در رابطه با حجاب مورد تاکید قرار دارند و این نشان می‌دهد که با رعایت حجاب و همچنین و نهی از منکر است که جامعه و انسان در مسیر کمال قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، طی مراسمی امروز به همت مدیریت عقیدتی سیاسی ناوگان شمال از ۴۰ بازنشسته عقیدتی سیاسی نداجا استان گیلان در سالن شهید صفری مقدم شهرستان بندر انزلی تجلیل شد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×