» آخرین اخبار » گیلان » ایران در مذاکرات بر توافق مستمر اصرار دارد؛ نه توافق موقت

ایران در مذاکرات بر توافق مستمر اصرار دارد؛ نه توافق موقت

آذر ۱۹, ۱۴۰۰ 1۰


ایسنا/گیلان امام جمعه لنگرود، با بیان اینکه ایران محکم بر هدف خود ایستاده است، گفت: دشمنان می خواهند توافق موقت را مطرح کنند تا دوباره همه ظرفیت های کشور را وابسته به مذاکرات سازند و به محاسبات دولتمردان نفوذ کنند، اما روی توافق مستمر اصرار داریم؛ نه توافق موقت.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نقوی در خطبه های نماز جمعه لنگرود، با اشاره به تلاش آمریکا و اروپاییان برای منحرف کردن مسیر مذاکرات، اظهار کرد: طرف مقابل می خواهد سمت و سوی مذاکرات را به سمت و سوی هسته ای ببرد، اما جمهوری اسلامی ایران در برجام به توافق هسته ای رسیده و نباید دشمن را به هدفش برسانیم.

وی با تاکید بر لزوم دشمن شناسی و رصد توطئه های دشمنان، افزود: طرف مقابل می خواهد مذاکرات را به نفع خودش ریلگذاری کند، اما حرف قاطع ایران با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب و قانون راهبردی رفع تحریم، عدم مذاکره بر سر مسئله هسته ای است و تنها برای رفع یکپارچه تحریم های ظالمانه و غیر قانونی مذاکره می کنیم.

امام جمعه لنگرود، با بیان اینکه ایران محکم بر هدف خود ایستاده است، گفت: دشمنان می خواهند توافق موقت را مطرح کنند تا دوباره همه ظرفیت های کشور را وابسته به مذاکرات سازند و به محاسبات دولتمردان نفوذ کنند، اما روی توافق مستمر اصرار داریم؛ نه توافق موقت.

حجت الاسلام نقوی، تیم مذاکره کننده ایران را قوی و هوشمند و کارشناسی دانست و یادآور شد: برخی به ۴۰ نفره بودن تیم ایرانی اشکال گرفتند، اما این تیم متشکل از مدیران و کارشناسان است؛ البته آمریکا در دوره های قبلی مذاکرات با بیش از ۲۰۰ نفر به مذاکرات آمده بودند و برای ما مشکل ایجاد کردند.

وی با اشاره به پنج سناریوی تیم مذاکره کننده ایران در مقابل آمریکا و اروپا، خاطرنشان کرد: ایران برای توافق ایده آل، توافق مطلوب، توافق قابل قبول، توافق قابل تحمل و توافق نامطلوب برنامه دارد و اگر هر کدام از این سناریوها در مذاکرات رقم بخورد، اقدام متناسب صورت می گیرد.

امام جمعه لنگرود، با بیان اینکه رویکرد ایران در مذاکرات رفع تحریم ها با گرفتن تضمین های لازم و راستی آزمایی اقدامات طرف مقابل است، گفت: خوشبختانه یک ظرفیت خوب و فرصت ارزشمند در کشور ایجاد شده و شاهد وحدت و انسجام و همگرایی بیم قوای سه گانه هستیم و رئیس جمهور و وزرا و استانداران خدمت به مردم و همراهی با مردم را به نمایش می گذارند.

حجت الاسلام نقوی، از دولتمردان خواست مدیریت جهادی و انقلابی داشته باشند و خدمتگزار مردم به عنوان ولی نعمتان خود باشند و خاطرنشان کرد: از دولت می خواهیم با مسئله فساد به صورت جدی و انقلابی مبارزه کند، زیرا موریانه فساد به جان انقلاب ما افتاده و افرادی با استفاده از ثروت و قدرا نامشروع و نابجا سبب نارضایتی مردن می شوند.

وی با بیان اینکه برخورد بدون مماشات با فساد باید در هر رده و هر طیف و هر جناحی باشد، اظهار کرد: تفاوت نظام اسلامی با طاغوت در این است که مسئولان از خود مردم و در کنار مردم هستند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×