» دسته‌بندی نشده » خطیب جمعه تهران: مواسات و کمک به یکدیگر در جامعه انقلابی یک وظیفه است

خطیب جمعه تهران: مواسات و کمک به یکدیگر در جامعه انقلابی یک وظیفه است

آبان ۲۸, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: انسان های پارسا و متقی که به آنها وعده بهشت داده شده در نثر کلام الهی و آن خوشبختی های ابدی حاصل یک زیست دریافت می کند.

وی ادامه داد: قرآن کریم با دو ویژگی، این بهشتیان سعادتمند و پارسایان خردمند را معرفی می کند فرموده این افراد اهل سحر و راز هستند، اندکی از شب را استراحت می کنند و بسیاری از وقت را به راستی با حضرت حق می پردازند و هنگام سحرگاهان حالت استغفار و مغفرت ‏ از خداوند دارد.

حاج علی اکبری تاکید کرد: دوم سعادتمندان این گونه مشخص می شوند این افراد کسانی هستند که در اموالشان و امکاناتی که خداوند آنها را روزی داده است است برای نیازمندان حق قائلند و بخشی از آن را به آنها اختصاص می‌دهند مجموعه به معنای انسان واقعی شناخته می شوند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: طبع انسان متقی طبع احسانی است که این ویژگی در معارف قرآنی معرفی شده و در کلمات اولیای خدا و در بیان روشن پیامبر اعظم به عنوان مواسات نشانه‌گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای بسیار دیدنی و دلپسند جامعه ایمانی و یکی از ویژگی های جامعه انقلابی، مسئله مواسات است که بر اساس عقد اخوت است. این اکسیر اعظم روابط بین به این معناست که افراد مومن موظف هستند بر اساس اخوت ایمانی با جان و و آبرو و مال و سایر امکاناتی که در اختیار دارند در موارد نیاز به یکدیگر کمک کنند.

حاج علی اکبری تصریح کرد: این حق مومنین بر عهده یکدیگر است مواسات بین این دو ویژگی قرار گرفته است و کارگزاران نظام هم باید با مردم، مواسات داشته باشند.

وی افزود: بهترین راه برای نزدیک شدن به امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف مسئله مواسات است. هر چقدر مردم بیشتر به هم کمک کنند نوعی دعوت عملی از امام عصر است و خود حضرت عرض در نامه شیخ مفید این موضوع اشاره کرده‌اند.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: مشکلات کشور هم از کرونا و مسائل معیشتی جان و مال و ثروت افراد را در خطر قرار داده است. در این موضوع باید تمام مومنین رزمایش مواسات برگزار کنند، همانطور که رهبر انقلاب به آن اشاره و تاکید داشتند. این رزمایش باید مستمر و ادامه‌دار باشد، جامعه ما نیز در این موارد از خود ظرفیت‌های به‌سزایی نشان داده اند، اما تحقق گسترده آن نیازمند همکاری همگانی است و همه باید در این رزمایش شرکت کنند.

حاج علی اکبری ادامه داد: با تمام برادران و خواهرانی که در زلزله هرمزگان و اندیکا دچار خسارت‌هایی شدند، ابراز همدردی می کنیم و خواستار آن هستیم که تمام مسئولین امر به وظایف خودشان به درستی عمل کنند.

ادامه دارد . . . 




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *