» آخرین اخبار » گیلان » رهروی شهدا با احیای امر به معروف و نهی از منکر/ احتکار؛ مصداق مقابله با اسلام

رهروی شهدا با احیای امر به معروف و نهی از منکر/ احتکار؛ مصداق مقابله با اسلام

آبان ۲۷, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان معاون اجرایی سپاه، با بیان اینکه امروز رهروی شهدا در احیای امر به معروف و نهی از منکر است، یادآور شد: امروز در محاصره اقتصادی دشمن هستیم و لذا گرانفروشی و احتکار مصداق بارز همراهی با استکبار و مقابله با اسلام است.

ابوالقاسم چمن در یادواره شهید علیرضا نظری، از شهدای گیلانی مدافع حرم که در مسجد شهرک امام خمینی رودسر برگزار شد، دفاع مقدس و دفاع از حرم را از مصادیق عبارت «کل یوم عاشورا» دانست و اظهار کرد: همه ما در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت داریم و طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید این مسئولیت های فردی و اجتماعی را مرکز انقلاب بدانیم.

وی حضور مرد و زن و پیر و جوان در جبهه های دفاع مقدس را یک عمل مومنانه، با بصیرت و به موقع دانست و افزود: ملت ایران به فرمان امام خمینی(ره) در صفوف مستحکم دفاع از کیان کشور و نظام حضور یافتند و هشت سال جانانه از استقلال و امنیت کشور پاسداری کردند و یک وجب از خاک ایران را به بیگانه ندادند.

معاون اجرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به تداوم توطئه های دشمن بعد از دفاع مقدس، تصریح کرد: ملت ایران به تاسی از شهدا محکم و استوار در سنگر مقابله با دشمن در عرصه های مختلف ایستادند و ولایتمدارانه از نظام دفاع کردند و استکبار جهانی را به زانو درآوردند.

چمن، با بیان اینکه امپراتوری رسانه ای غرب در عرصه جنگ نرم تبلیغات وسیعی را علیه انقلاب به راه انداخته است، گفت: هدف دشمن از این دروغ پردازی ها و لج پراکنی ها پاشیدن بذر ناامیدی در دل مردم است و لذا رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم انقلال از امیدآفرینی به عنوان جهاد اکبر و خنثی کننده توطئه های دشمن یاد کردند.

وی با اشار به باز بودن درب جهاد و شهادت در همه اعصار و زمان ها، عنوان کرد: باید در همه سنگرها ولایتمداری خودمان را نشان دهیم، زیرا شهدا ولایتمدار بودند.

معاون اجرایی سپاه، استکبارستیزی را ویژگی مشترک همه شهدا دانست و اضافه کرد: استکبارستیزی مبنای دینی و فقهی دارد و قرآن کریم بر دشمن شناسی و مقابله با نفاق تاکید می کند لذا در مسیر استکبارستیزی و دشمن شناسی باید گوش به فرمان امامین انقلاب باشیم.

وی با بیان اینکه شهدا ترجمان قرآن را که همانا گفتمان ولی زمان است درک کردند و جاودانه شدند، گفت: شهدا اجازه ندادند که فرمان ولی خدا معطل بماند و لذا فلسفه برگزاری یادواره های شهدا یادآوری نعمت انقلاب و ولایت است که به برکت خون شهدا نصیب کشور و ملت ما شده و باید شکرگزار این نعمت باشیم.

چمن، دفاع مقدس را بیمه گر انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: شهدا در مکتب عاشورا همه هستی خودشان را فدای اسلام کردند و امروز با وجود دشمنی دشمنان پرچم اسلام و انقلاب بالاست.

وی با اشاره به زمینه سازی دفاع مقدس برای صدور انقلاب اسلامی به جهانیان، یادآور شد: دفاع مقدس عزت و اقتدار و عظمت انقلاب را تثبیت کرد و امروز استکبار جهانی جرات جسارت به این کشور را ندارد. در این راستا شاهد خدعه های ضد فرهنگی دشمنان علیه جوانان هستیم تا آنان را از ادامه مسیر انقلاب مایوس کنند، اما شهدای مدافع حرم و حریم و سلامت نشان دادند که چیزی از نسل اول انقلاب کم ندارند.

معاون اجرایی سپاه، با بیان اینکه به برکت خون سلیمانی ها و حججی ها و نظری ها قطار پر شتاب انقلاب مسیر خود را طی می کند تا این پرچم را به دست صاحب اصلی اش برساند، افزود: شهدا دین خود را ادا کردند و اکنون وظیفه ماست که از شهدا درس بگیریم و کمبودها را تحمل کنیم و در برابر مشکلات صبور باشیم و در مسیر انقلاب خسته نشویم، زیرا دشمن برای پایین آوردن آستانه تحمل مردم برنامه ریزی کرده است.

چمن، وحدت کلمه بین مردم و مسئولان را رمز پیروزی در همه عرصه ها دانست و عنوان کرد: اگرچه طی سال های اخیر مشکلات اقتصادی مردم را رنج می دهد، اما این ملت تربیت یافته مکتب سردار سلیمانی هستند و پای انقلابشان ایستاده اند.

وی بسیج را یادگار ارزشمند امام راحل دانست و اضافه کرد: تا بسیج در میدان است گزندی به نظام اسلامی وارد نمی شود.

معاون اجرایی سپاه، یادواره های شهدا را تعظیم شعائر اسلامی و انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: جهاد فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی همان جهاد دوران دفاع مقدس است، یعنی جبهه حق در مقابل جبهه باطل و اسلام در مقابل کفر قرار دارد و فقط تجلی آن متفاوت است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را دو واجب فراموش شده دانست و اظهار کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر تعطیل شود، دعاها مستجاب نخواهد شد و لذا امیرالمومنین علی(ع) امر به معروف و نهی از منکر را بالاتر از جهاد معرفی می کند.

چمن، با بیان اینکه امروز رهروی شهدا در احیای امر به معروف و نهی از منکر است، یادآور شد: امروز در محاصره اقتصادی دشمن هستیم و لذا گرانفروشی و احتکار مصداق بارز همراهی با استکبار و مقابله با اسلام است.

معاون اجرایی سپاه، با اشاره به تذکر رهبر انقلاب مبنی بر خطر تحریف تاریخ دفاع مقدس، اضافه کرد: شهدای مدافع حرم کیلومترها دورتر از مرزها از کشور دفاع کردند، اما امروز دشمن از طریق فضای مجازی در اندیشه ها رسوخ کرده و باید سنگر مجازی را پُر کنیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×