» دسته‌بندی نشده » تسهیل برای بازگشت آوارگان سوری و تبادلات تجاری، محور دیدار چاووش‌اوغلو و عون

تسهیل برای بازگشت آوارگان سوری و تبادلات تجاری، محور دیدار چاووش‌اوغلو و عون

آبان ۲۵, ۱۴۰۰ 0۰


رئیس‌جمهوری لبنان در جریان دیدار با وزیر خارجه ترکیه در کاخ بعبدا گفت، لبنان از هر کمکی از جانب ترکیه برای تسهیل بازگشت امن آوارگان سوری به کشورشان استقبال می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، میشل عون،‌ رئیس‌جمهوری لبنان در دیدار با مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت: از مساعدت ترکیه برای بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان از رهگذر فشار بر جامعه جهانی حمایت می‌کنیم تا کمک‌هایی به آوارگان در داخل سوریه شود تا به بازگشت ترغیب شوند.

عون هماهنگی تلاش‌های منطقه‌ای در این مسیر از جمله با ترکیه، اردن و عراق را تایید کرد.

رئیس‌جمهوری لبنان خاطرنشان کرد، تمال دارد روابط دو کشور مستحکم شده و در بسیاری از زمینه‌ها توسعه یابد به خصوص در زمینه افزایش میزان صادرات تولیدات لبنان به ترکیه و میزان تبادل تجاری که در حال حاضر به نفع ترکیه است.

عون از چاووش‌اوغلو برای همبستگی‌اش با لبنان در شرایط دشوار کنونی تشکر کرد و گفت: ما از حضور نیروی دریایی ترکیه در یونیفل و کمک‌های نظامی و انسانی ترکیه قدردانی می‌کنیم.

رئیس‌جمهوری لبنان از طریق وزیر خارجه ترکیه به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه سلام و درود فرستاد.

وزیر خارجه ترکیه نیز اعلام کرد: در دیدارهای امروزم چگونگی تقویت روابطمان با لبنان را بررسی کردم و به میشل عون (رئیس جمهوری لبنان) تشکیل کابینه و جشن استقلال این کشور را تبریک گفتم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×